Avatar billede lordnelson Seniormester
20. april 2017 - 21:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

variabel navn

Hej har brug for at lave en variabel bestående af en tekst + en anden variabel

i en løkke har u et årstal

i denne løkke ønsker jeg at danne en ny variabel
beståstående af feks bb + U (bb er bare en tekst - lige meget hvad )

prøver men får hele tiden fejl
en der kan hjælpe
?
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. april 2017 - 21:15 #1
Prøv at se her:

http://www.sitepoint.com/forums/showthread.php?124287-creating-dynamic-variable-names-in-a-loop

Den anbefaler dog evt. og bruge et array, det burde vel også kunne virke for dig ?
Avatar billede softspot Forsker
20. april 2017 - 21:23 #2
Jeg ville da anbefale et dictionary, men hvad er det du selv prøver, som giver fejl?
Avatar billede lordnelson Seniormester
20. april 2017 - 21:25 #3
Syntes jeg har prøvet, har lavet det med formular osv men ikke i denne sammensætning:

For i = 1 to 10

de & i = 15

next
så det der gerne skulle dannes var 10 variabel de1, de2, de3 osv

Men får fejl, uden jeg kan se hvilken
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. april 2017 - 21:55 #4
Men ville de ikke fint kunne leve i et array, dict, liste eller lign ??

de[1] = ...
de[2] = ...
de[3] = ...

osv.
Avatar billede lordnelson Seniormester
20. april 2017 - 22:01 #5
I mit tilfælde er i et årstal
så det jeg ønsker er en variabel
de2007
de2008
de2009
Osv

kan ikke bare bruge årstallet da det findes i flere sammenhænge
så kan de samles er det fint, skal nok pille det ud igen
Avatar billede softspot Forsker
20. april 2017 - 22:18 #6
set dict = Server.CreateObject("Scripting.Dictionary")
for i = 2007 to 2017
  dict.Items.Add("de" & i, 15)
next

Derefter burde dine værdier kunne hentes således:

vaerdi = dict.Items("de2007")

Det er utestet og jeg er aldeles usikker på syntaksen, da det er ved at være nogle år siden jeg sidst kodede VBScript for alvor :-)