Avatar billede BareMartin Praktikant
28. december 2016 - 10:38 Der er 7 kommentarer

Hvordan låser jeg en formular hvor modtageren kan udfylde bestemte felter?

Jeg skal lave en formular som modtageren kan udfylde bestemte tekst- og afkrydsningsfelter i. Jeg har lavet mit skema med elementer fra formularen, men det ser ikke ud til at virke. Jeg bruger en Mac med Word 2011.

På tidligere tråde har jeg læst, at jeg skal låse enkelte elementer, men jeg kan ikke se hvor jeg låser dem henne.
Hele dokumentet skal gerne være låst, så det kun er de forudbestemte felter og afkrydsningsmuligheder modtagere kan udfylde.

Jeg håber meget på din hjælp.
Avatar billede ebea Ekspert
28. december 2016 - 11:23 #1
Prøv at tag et kig på linket herunder, og se om ikke det kan hjælpe dig lidt på vej ;-)
https://www.extendoffice.com/documents/word/508-word-lock-parts-of-document.html
Avatar billede finb Ekspert
28. december 2016 - 11:55 #2
Beskyt dig mod Mac og Word, lav det i Excel.
Avatar billede BareMartin Praktikant
28. december 2016 - 12:20 #3
Hej Ebea
Tak for hjælpen. Jeg får desværre ikke de muligheder frem som linket henviser til. Jeg har dog nu luret at dele dokumentet op i sektioner, men kan ikke "aktivere felterne til udfyldelse".

Excel kan jeg desværre ikke mestre god nok til opgaven Finb. Dog tak for indsparket.
Avatar billede ebea Ekspert
28. december 2016 - 12:46 #4
Ellers prøv, at uploade dit dokument. Det er ofte nemmere at hjælpe, når man kan se den konkrete problemstilling! Brug evt. www.dropbox.com
Avatar billede BareMartin Praktikant
28. december 2016 - 15:08 #5
Super tak. Har du en mail jeg kan skrive til?
Avatar billede ebea Ekspert
28. december 2016 - 15:36 #6
#5  -  Brug evt. som jeg skrev i #4. Elelrs er der under hver bruger, en mulighed for at sende private beskeder, ved at klikke på brugernavnet, hvis ikke man vil have sin mail adresse offentlig.
Avatar billede kurtba Ekspert
28. december 2016 - 23:24 #7
Den vejledning som ebea henviser til er desværre ikke rigtig, da det ikke er dele af dokumentet du skal beskytte.
Jeg går ud fra at det er formularfelter, som du har sat ind, og der kan man sætte en "lås" på, således at man kun kan skrive i dem og ingen andre steder. Man beskytter så ved at sætte et password for at sætte og fjerne beskyttelsen.
Jeg kender ikke word 2011 hos mac, men du kan læse om hvordan man generelt gør her
https://support.office.com/da-dk/article/Oprette-formularer-som-brugere-udfylder-eller-udskriver-i-Word-040c5cc1-e309-445b-94ac-542f732c8c8b
Der er en del forskel mellem de forskellige office versioner, men du skal i din version nok ind under udvikler fanen. Ellers brug den indbyggede hjælpefunktion og søg på "beskyt formularfelter".
Hjælpefunktionen er på spørgsmålstegnet oppe i højre hjørne.