Avatar billede donnib Praktikant
25. november 2016 - 11:11 Der er 3 kommentarer

Hvem har specialister indenfor IT/Netværk/NAS ?

Hej,
Jeg arbejder i et virksomhed hvor vi har et netværksproblem/performance med vores Synology NAS løsning. Hvem har kompetencer omkring netværk såsom Cisco switche / Synology NAS / Samba protokollen / Linux som man kan købe sig til ? Jeg leder efter en / flere der kan hjælpe os f.eks til at lave analyser med wireshark/tcpdump og finde årsagen til vores problem.

donnib
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. november 2016 - 13:24 #1
Har I fået hul på at indkredse problemet - er der f.eks. lavet helt enkle hastighedsmålinger PC-til-PC, og PC-til-PC med netværk imellem?
Avatar billede donnib Praktikant
25. november 2016 - 13:50 #2
ja vi har lavet en del målinger og vi har haft vores internet IT til at se på problemet uden at kunne finde problemet derfor prøver jeg at finde en som kan komme med nogle friske øjne på det.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. november 2016 - 16:06 #3
Hvis I allerede har frikendt infrastrukturen, er der jo ikke meget at bruge et WireShark-dump til - eller er det fordi I ikke forstår at læse resultaterne?

Næste skridt vil jo være at lave samme test imellem en PC og NAS'et.

Noget helt andet er, hvilket NAS det handler om? Mange af de mindre NAS kan simpelt hen ikke levere det de lover; især ikke ved samtidig tilgang fra flere brugere.