Avatar billede aasuper Nybegynder
19. januar 2000 - 17:52 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Mit modem strejker nogle gange!

Sommetider når jeg surfer på nettet, holder mit modem pause med at sende/modtage data. Efter 1-2 minutter begynder det igen at arbejde.

Hvordan kan jeg løse problemet?
Avatar billede michaels Nybegynder
19. januar 2000 - 18:18 #1
Hvad er det for et modem du bruger? Hvilket styrestyresystem?
Avatar billede long_island Nybegynder
19. januar 2000 - 18:33 #2
Jeg ligger lige en kommentar, da jeg er nysgerring...
Avatar billede mjl Nybegynder
19. januar 2000 - 18:53 #3
me too
Avatar billede michaels Nybegynder
19. januar 2000 - 18:54 #4
Hvorfor er det et så spændene spørgsmål??????
Avatar billede wolf_ Nybegynder
19. januar 2000 - 19:03 #5
Jeg har haft samme problem med mit ADSL, det er holdt op efter jeg hentede de nyeste drivere til det, så prøv at se om der ikke findes nogle nyere drivere til, men jeg kan ikke helt sikker på at det er det, men det er da en mulighed..
Avatar billede wiking Nybegynder
19. januar 2000 - 19:42 #6
Hvilket Abonent Har Du?
Det kan være din udbyder der har problemer med deres udstyr.
Er der 24 timer i døgnet, eller er du kun på om aftenen?

Vores 256, 512 & 2. Mbit. linjer har også problemer, men kun når de er meget betastet!
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2000 - 19:43 #7
Jeg har haft samme problem med mit modem.. Og det jeg har fundet frem til det er at det var min win98 Second edition.. Prøv eventuelt at installere en ny IE, jeg tror ikk det er noget med dit modem.. for den gjorde det også med mit Zyxel ISDN modem..
Avatar billede long_island Nybegynder
19. januar 2000 - 20:10 #8
jeg har samme problem med mit modem - jeg har nyeste drivere, har prøvet flere styresystemer, og flere udbydere.... - intet hjalp!
Avatar billede wiking Nybegynder
19. januar 2000 - 20:12 #9
Tjek Din Com1/2 Port's Opsætinger!
Avatar billede mortenjp Nybegynder
19. januar 2000 - 20:54 #10
Ved flowstop kan årsagen være mange forskellige ting. Det er nok mest almindeligt ved analoge modems. Problemet kan ligge i comporten, som måske oplever overflow i bufferen, eller grunde i dårlig liniekvalitet. Det kan handle om at modemmet "kommer for hurtigt på", modemmet modtager nogle pakker, hvor checksummen ikke er korrekt, beder udbyderens modem om at sende pakkerne igen, checksummen er stadig ikke korrekt, og den beder udbyderens modem om at sende igen, osv osv. Til sidst ryger kvaliteten evt. op igen, og pakker kan igen flyve frem og tilbage mellem dit modem og din udbyders modem.
Dette problem kan afhjælpes ved at sætte det analoge modems hastighed ned. Hvordan du gør det afhænger meget af hvilket modem du har. Du kan give dit modem en initialiseringsstreng, som svarer til at sætte hastigheden ned. Hvilken initialiseringsstreng afhænger af hvilket chipsæt du har. Det mest normale 56k-chipset hedder Rockwell, og du kan sætte hastigheden på hovedparten af disse ved at bruge AT+MS=12,1,32000,36000 - det sidste tal angiver maksimumhastigheden som kan skrues op med 1333-intervaller. Dvs du skal addere 1333 til 36000 for at angive en større maksimumhastighed.

Avatar billede mortenjp Nybegynder
19. januar 2000 - 20:57 #11
Endelig kunne du også prøve at få Teledanmark til at chekke din linie for at se om der skulle være noget generelt støj på. Det er dog ikke altid TeleDk vil være med til at indrømme at linien rent faktisk er skidt, og problemerne skulle også være mere eller mindre løst med indføring af de digitale centraler.

Hovedparten af B&Os telefoner er også med til at skabe støj, ligesom telefonsvarer, trådløse telefoner, faxmaskiner, gamle telefoner sat på den samme linie (uanset hvor i huset/lejligheden). Prøv evt. for testens skyld at pille alle dine telefoner ud af stikkene, og se om det gør nogen forskel.
Du kunne også prøve at geninstallere din kommunikationsport, eller sætte den over på en anden port, hvis en sådan findes i maskinen.
Avatar billede long_island Nybegynder
19. januar 2000 - 20:57 #12
Jeg kører med ISDN-modem, og nogle gange begynder  flow'et ikke igen!!!
Og begge com-porte er sat op!
Avatar billede gnarf Nybegynder
20. januar 2000 - 09:09 #13
Jeg giver mortenjp fuldstændig ret så længe der snakkes om analoge modems ihvertfald. Ved ikke omd et gælder for ISDN også. Hvis jeg ikke fjerner min nummerviser inden jeg ringer op, så får jeg ustabil overførsel med sådanne pauser ind imellem.  Min nummerviser støjer ret meget :(

long_island og mjl>> man kan fint "lytte med" uden at komme med en kommentar. Man skal bare trykke "udfør" på en tom kommentar, så får man tilsendt emails når der sker noget, men uden at der bliver indsat en kommentar. Ved ikke om det er en feature eller en bug, men det virker :)
Avatar billede aasuper Nybegynder
21. januar 2000 - 17:21 #14
Modemet er et SupraExpress 56i Pro CW Internt PCI-modem. Jeg har prøvet at tilslutte et andet modem (Lasat Safire 288 ekstern), og det giver ikke nogen problemer. Dermed kan jeg konstatere, at det hverken er Win, IE, TeleDanmark eller telefonlinjen, som har et problem.

Jeg kan ikke finde driveren til mit modem på Supra's hjemmeside.
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2000 - 19:06 #15
Okay, så er det modemmet, der evt skal sættes lidt ned i hastighed. Hvor gammelt er det? .. er det opgraderet/født v.90?

denne computer - netværk via modem - højreklik på din internetforbindelse - tryk på egenskaber - fanen indstillinger - avanceret - under yderligere indstillinger skriver du din initialiseringsstreng.

Som initialiseringsstreng kan du bruge at&fw2+ms=v90

hvis dit modem er v90
56k  = at&fw2+ms=k56
Avatar billede michaels Nybegynder
23. januar 2000 - 12:34 #16
Du kan også prøve med denne her

+MS=V90,1,4800,28800,28000,44000

Skulle virke med lige præcis dit modem!!
Avatar billede aasuper Nybegynder
23. januar 2000 - 17:19 #17
mjp >>> mit modem er v90 56k, men at&fw2+ms=k56 gør det bare endnu værre!

michaels >>> jeg prøver også lige din!
Avatar billede john.doe Nybegynder
24. januar 2000 - 12:23 #18
Det er en god ide at besøge MR. Modem
http://www.spy.net/~dustin/modem
her kan du få den helt rigtige
init-streng til dit modem

>>>>MJL har du også modem problemmer???
Avatar billede aasuper Nybegynder
25. januar 2000 - 17:30 #19
Michaels' init-streng virker heller ikke.
Avatar billede leseid Nybegynder
31. januar 2000 - 20:59 #20
Jeg har selv haft et problem der mindede om dit... Jeg kontaktede min lokale El installatør. Og han gav mig et meget simpelt råd som faktisk virker!! Hvis dig opkalds nummer feks er: 1234567891011 laver du bare en lille finte med at sætte et par kommaer foran og bag ved.. Det giver fjerncomputeren lidt mere tid til at finde den bedste "indgang" alså: ,,1234567891011,,
Avatar billede aasuper Nybegynder
01. august 2000 - 16:45 #21
Nå.
Det er også lige meget. Jeg har fået et ISDN-modem nu