Avatar billede leron Nybegynder
22. august 2001 - 19:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Formmail uden indhold...

Hvordan undgår jeg at modtage en tom formmail?
Avatar billede jakoba Nybegynder
22. august 2001 - 20:20 #1
ved at teste om formularern er udfyldet og kun submitte hvis den er.

som regel bruges onsubmit handlere i <form kommandoen til at teste om formen er udfyldt:

<form apction=\"+++/formmail.pl\" onsubmit=\"return valider( this );\">
  <input name=\'feltderskaludfyldes\' type=\'text\' value=\"\">
  <input type=\'submit\' value=\'submit knap\'>
</form>

funktionen valider() defineres så i en <script sektion (som regel i head)

<script language=\'javascript\'>

function valider( frm ) {
    if ( frm.feltderskaludfyldes.value.length == 0 ) {
        alert( \"skriv noget i feltet\" );
        return false;  // når der returneres false bliver der ikke submitted
    };
    return true;      // når der returneres true bliver formen submitted
}; //end valider( Form objekt ) -> boolean

</script>
Avatar billede jakoba Nybegynder
23. august 2001 - 10:30 #2
Ups. I <Form kommandoen:  apction  bør staves  action
Avatar billede leron Nybegynder
23. august 2001 - 15:29 #3
Tak for svaret jakoba. Det virker som det skal nu - og jeg får ingen tomme formmails...

Takker endnu en gang...