Avatar billede TheresaD Juniormester
06. september 2016 - 13:15 Der er 1 kommentar og
1 løsning

vedhæft åbent regneark til mail

Hej jeg har et regneark hvor jeg har en makro som kan oprette en brevskabelon i Outlook og sende den for mig, ved at trykke på en knap i arket.

Jeg ønsker at tilføje en ny funktion, men ved ikke hvordan jeg få det løst. Jeg vil gerne have at den vedhæfter hele det regneark som jeg har åbent og aktiveret min send mail funktion fra til den mail som kommer frem. Hvordan gør dette smartes?

Her er den kode jeg bruger:

Sub SendBrevMakker()
    On Error Resume Next
    Dim olApp As New Outlook.Application
    Dim olNewMail As Object
    Dim Recep As String
    Dim MsgTxt As String
    Dim Varnavn As String
    Dim varantal As Long

    Set olApp = GetObject("Outlook.Application")

    For i = 1 To 1
        Recep = Worksheets("BrevMakker").Range("A" & i).Value
        Varenavn = Worksheets("BrevMakker").Range("B" & i).Value
        Overskrift = Worksheets("BrevMakker").Range("D" & i).Value
        Tekst1 = Worksheets("BrevMakker").Range("E" & i).Value
        Tekst2 = Worksheets("BrevMakker").Range("F" & i).Value
        Tekst3 = Worksheets("BrevMakker").Range("G" & i).Value
        Tekst4 = Worksheets("BrevMakker").Range("H" & i).Value
        Tekst5 = Worksheets("BrevMakker").Range("I" & i).Value

        MsgTxt = "<p style='font-family:Arial;font-size:15:font-weight:bold'>" & Overskrift & "</p>" & _
        "<p style='font-family:Arial;font-size:15'>" & Tekst1 & "</p>" & _
        "<p style='font-family:Arial;font-size:15'>" & Tekst2 & "</p>" & _
        "<p style='font-family:Arial;font-size:15'>" & Tekst3 & "</p>" & _
        "<p style='font-family:Arial;font-size:15'>" & Tekst4 & "</p>" & _
        "<p style='font-family:Arial;font-size:15'>" & Tekst5 & "</p>"

        Set olNewMail = CreateItem(olMailItem)

        With olNewMail
            .Recipients.Add Recep
            .HTMLBody = MsgTxt
            .Subject = Varenavn
            .ReadReceiptRequested = False
            .OriginatorDeliveryReportRequested = False
            .Display
        End With
    Next i
End Sub

Håber der er nogen som kan hjælpe? :)
Avatar billede Max_P_Larsen Seniormester
07. september 2016 - 12:55 #1
Prøv at tilføje ".Attachments.Add ActiveWorkbook.FullName" som vist neden for:

        With olNewMail
            .Recipients.Add Recep
            .HTMLBody = MsgTxt
            .Subject = Varenavn
            .ReadReceiptRequested = False
            .OriginatorDeliveryReportRequested = False
            .Attachments.Add ActiveWorkbook.FullName
            .Display
        End With
Avatar billede TheresaD Juniormester
13. september 2016 - 16:46 #2
Undskyld jeg ikke har svaret :) Men din gode gjorde at det virker som ønsket.

Mange tak for hjælpen