Avatar billede hejjjj Nybegynder
22. august 2001 - 13:52 Der er 2 kommentarer

Cookies

Hej Eksperter

Jeg har aldrig prøvet at la´ve en Cookies. Problemet kan ses på http://geoguide.dk/hik/hik_forside.htm
Find et JPEG billede frem og prøv at zoome.
Cookien findes ikke siger den.
Her er koderne fra 2 filer en js os en asp, som skal sættes sammen på en eller anden måde

/* ---------------Kode fra js------------------------------------------------------------ */

function saveCookie(Name, value)
{
var exp = new Date()
var oneYearFromNow = exp.getTime() + (365 * 24 * 60 * 60 * 1000)

  exp.setTime(oneYearFromNow)
  document.cookie = Name + \'=\' + value + \'; expires=\' + exp.toGMTString()
}

/* -------------------------------------------------------------------------------- */
function setCookie(Name, value)
{
var iDag = new Date()

/*  tid = iDag.getTime() */

  tid = (iDag.getHours()*3600)+(iDag.getMinutes()*60)+(iDag.getSeconds())
  if ((tid-Gltid) >3 )
  {
  document.cookie = Name + \'=\' + value + \';\'
  }
  Gltid = tid
}

/* -------------------------------------------------------------------------------- */
function getCookie(Name)
{
  var search = Name + \"=\"
  if (document.cookie.length > 0)                // if there are any cookies
  {
    offset = document.cookie.indexOf(search)
    if (offset != -1)                            // if cookie exists
    {
      offset += search.length
      end = document.cookie.indexOf(\";\", offset)  // set index of beginning of value
      if (end == -1)                              // set index of end of cookie value
        end = document.cookie.length
      return unescape(document.cookie.substring(offset, end))
    }

****************************************************************************************************

/* ---------------Kode fra Gis_xy.js------------------------------------------------------------ */

<% @LANGUAGE = VBScript %>
<%
Option Explicit
Response.Expires = 0

Dim objConn, objRS, strQ, strSog, strZoom
Dim strMslink
Dim strDatabaseType, strConnection, strURL, strASP, LocateString
Dim objFS, objTextS, strOwner, mapWidth, mapHight
Dim Ykoor, Xkoor
%>
<!-- #include file = \"GIS_ID.asp\" -->
<%
  strSog  = Trim(Request.QueryString(\"sog\"))
  strZoom  = Trim(Request.QueryString(\"zone\"))
  strMslink= Trim(Request.QueryString(\"mslink\"))

  Set objConn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
  objConn.Open strConnection

  Set objRS = Server.CreateObject(\"ADODB.Recordset\")
  Set objRS.ActiveConnection = objConn

  if (strSog=1) then
      strQ = \"select Y,X from ADR where MSLINK=\"&strMslink&\";\"
  else
      strQ = \"select Y,X from MAT where MSLINK=\"&strMslink&\";\"
  end if
  objRS.Open strQ
  While Not objRS.EOF
      Ykoor = objRS(\"Y\")
      Xkoor = objRS(\"X\")
      objRS.MoveNext
  Wend
  objRS.close
  objConn.close
  Set objRS = Nothing
  Set objConn = Nothing

  Ykoor = Ykoor - (strZoom/2.0)
  Xkoor = Xkoor - (strZoom/2.0)

  LocateString = Ykoor&\"|\"&Xkoor&\"|\"&strZoom&\"|\"&strZoom

  Response.Cookies(\"BSIView\") = LocateString
\'  Response.Write \"<BR>LocateString=\"&LocateString&\"<BR>\" & chr(13) & chr(10)

  Response.Flush
  Response.End
%>

Avatar billede 2-maz Nybegynder
24. august 2001 - 12:25 #1
I din anden fil ved
Response.Cookies(\"BSIView\")
der laver du jo bare en cookie
prøv at lave en variable i den sådan her..

Response.Cookies(\"BSIView\")(\"Size\") = LocateString
også henter du den sådan her:
Request.Cookies(\"BSIView\")(\"Size\")

håber det hjalp...
Avatar billede 2-maz Nybegynder
24. august 2001 - 12:26 #2
Jeg ved ikke lige hvordan man gør med det andet script..