Avatar billede bjol Nybegynder
22. august 2001 - 13:25 Der er 12 kommentarer

ASP - SQL2000

Jeg har flyttet et site over på en ny server.

det resulterede i følgende fejl:

Active Server Pages error \'ASP 0241\'

CreateObject Exception

/showsubpage/showfrontsite.asp

The CreateObject of \'(null)\' caused exception C0000005.

Server object error \'ASP 0177 : c0000005\'

Server.CreateObject Failed

/showsubpage/connection.asp, line 28

c0000005

Det kører fint på den gamle server.

Nu har jeg næsten prøvet alt og er parat til at formatere hele lortet.

ER DER IKKE NOGEN SOM KAN HJÆLPE MIG ?

lidt mere indsigt
på serveren findes kun sitet og en sqldatabase SQL2000
OS er windows 2000 server version
Avatar billede aaen Nybegynder
22. august 2001 - 13:50 #1
Det kunne lyde som om du ikke har oprettet ODBC forbindelsen på den nye server.

Hvad står det i /showsubpage/connection.asp, line 28 ?
Avatar billede bjol Nybegynder
22. august 2001 - 13:52 #2
Når man bruger sql2000 er det ikke nødvendig at bruge ODBC

I linie 28 står der:

Set con    = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Avatar billede tmceu Praktikant
22. august 2001 - 17:55 #3
Dette er en bug i IIS 5, se nedenstående link:

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q262/6/81.asp

P.S. Når du skriver \"Når man bruger sql2000 er det ikke nødvendig at bruge ODBC\", går jeg ud fra at du mener at du bruger OLEDB i stedet ?
Avatar billede bjol Nybegynder
28. august 2001 - 09:24 #4
jeg lokker lige med lidt flere point

Er der ikke nogen som har et bud ?
Avatar billede tmceu Praktikant
28. august 2001 - 10:47 #5
Hvad med de bud du har fået ? Du kunne i det mindste anstrenge dig til at kommentere disse og måske endda offentligt erklære dig uenig med Microsoft, der har defineret dette som en bug...
Avatar billede bjol Nybegynder
28. august 2001 - 12:00 #6
Ja undskyld jeg skal selvfølgelig kommentere de svar jeg har fået.
Det er ikke noget med IIS 5 og gøre da koden kører på en anden server som også har IIS 5 installeret.

Har det noget betydning at Sitet og SQL-databasen findes på samme server ?
Avatar billede tmceu Praktikant
28. august 2001 - 14:16 #7
Nej, databasen og sitet kan sagtens ligge på samme server, vi har 4 servere kørende med den konfiguration uden problemer.

Det der kan være årsagen og måske også forklaringen på at det virker på den ene IIS5 og ikke på den anden, er MDAC versioner. Den bug som Microsoft omtaler er løst i MDAC 2.6, så hvis du kører eks. 2.6 på den ene og 2.5 på den anden kan det være årsagen ?

Alternativt prøv at vise os lidt mere kode.
Avatar billede seeque Nybegynder
28. august 2001 - 20:11 #8
Bruger du en directe forbindelse til databasen (OLEDB) eller har bruger du en oprettet DSN-forbindelse til databasen.

Enten så er det fordi den ikke kan finde den databasedriver du vil bruger.... eller også er det slet ikke noget med databasen at gøre, men evt. et andet object som var installeret på den gamle server, f.eks JMail

Mvh
SeeQue
Avatar billede bjol Nybegynder
29. august 2001 - 11:54 #9
jeg bruger dsn-forbindelse.
Der er nogle ting som virker på sitet og hvor den bruger databasen - så databasedriveren må virke.
Med hensyn til asp-komponenter så er de korrekt installeret.
Det er lidt problematisk med at vise koden da det er mange tusinde linier.
Hvad kunne være interessant og vise ?
Avatar billede bjol Nybegynder
29. august 2001 - 11:58 #10
Et spørgsmål
Hvis man skal flytte en sql-database fra en server og over på en anden server.
Så brugte jeg detach.
Herefter kopierede jeg databasen over på en ny server.
På ny server brugte jeg attach-kommando
er det en korrekt metode eller er det her det gik galt ?
Avatar billede tmceu Praktikant
29. august 2001 - 19:52 #11
Det lyder som om din database flytning er foretaget korrekt. Jeg bruger selv den metode jævnligt til at flytte/kopiere databaser med.

Hvilke MDAC versioner anvender du på de 2 servere ? Er der forskel på de installerede programmer mellem de 2 servere, eks. Office ? De evt. øvrige programmer kan også have en betydning i.f.t. MDAC versioner.
Avatar billede aaen Nybegynder
23. september 2002 - 14:37 #12
luk sp!