class med uninitialized pointer variabel
Jeg prøver og sætte mig ind i hvad C++ er, og hvordan det fungere anderledes end C# som jeg ser som mit hovedsprog.Jeg er desværre stødt ind i et problem, allerede i første class jeg er ved og lave, noget jeg simpelthen ikke helt kan se hvad jeg gør forkert.
Jeg har regnet ud det er fordi jeg ikke initializere min poiner variabel, men jeg ved ikke hvordan jeg gør det.
Console.cpp
#include "stdafx.h"
#include "Console.h"
#include <Windows.h>
HANDLE Console::_handle;
CONSOLE_SCREEN_BUFFER_INFO Console::*_pcsbInfo;
int Console::getBufferHeight() {
getHandle();
if (GetConsoleScreenBufferInfo(_handle, _pcsbInfo)) {
return _pcsbInfo->dwSize.Y;
}
return 0;
};
int Console::getBufferWidth() {
getHandle();
if (GetConsoleScreenBufferInfo(_handle, _pcsbInfo)) {
return _pcsbInfo->dwSize.X;
}
return 0;
};
void Console::getHandle() {
if (_handle == nullptr) {
_handle = GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE);
}
};
Console.h
#include <windows.h>
#pragma once
class Console
{
private:
static HANDLE _handle;
static CONSOLE_SCREEN_BUFFER_INFO* _pcsbInfo;
static void getHandle();
public:
static int getBufferHeight();
static int getBufferWidth();
};