Avatar billede petersen7913 Forsker
08. april 2016 - 10:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

DoCmd.OpenReport - argument ind i forespørgsel?

Jeg har en forespørgsel, som jeg bruger til 2 næsten identiske rapporter. Den eneste forskel på rapporterne er, at en printes i A4 stående med ca 1/2 af felterne og den anden printes liggende A3 med alle felterne.

Nu har jeg så brug for at 1! af felterne i den 'korte' rapport ikke vises i udskriften. Jeg kan selvfølgelig lave en ny forespørgsel uden feltet, men tænkte på om jeg kunne kalde rapporten med et argument og bruge det lidt som det her:

Select a, b, ... Nz(<argument>, .....)
Avatar billede terry Ekspert
08. april 2016 - 11:04 #1
Just wondering how you get the argument into the sql?

Is it a value in the data you want too print or is it something which you will need to add?

Otherwise there is an openargs in the .openreport method you could maybe use, but this will obviously require you to in some way select which report you want to print.

https://msdn.microsoft.com/en-us/library/office/ff192676.aspx
Avatar billede fdata Forsker
08. april 2016 - 11:07 #2
Hvis du kan acceptere at der opstår et tomrum på den plads, hvor feltet står, kan du jo bare skjule det.

Kald:
Sub Test()
  DoCmd.OpenReport "Report1", acViewPreview, , , , 1
End Sub

I rapporten:
Private Sub Report_Open(Cancel As Integer)
  Me.Felt1.Visible = (Me.OpenArgs = 1)
End Sub
Avatar billede petersen7913 Forsker
08. april 2016 - 12:38 #3
fdata - det er netop det jeg har brug for, den tomme plads i stedet for data. Takker :)

Problemet er, at hvis rapporten viser data incl serienr så kan det være at 'man' 'glemmer' at skrive det rigtige serienummer ind, hvis man tager et andet serienr end det i rapporten.
Avatar billede fdata Forsker
10. april 2016 - 19:30 #4
Velbekomme. Takker for point ;O)