Avatar billede hanibald Mester
29. marts 2016 - 23:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

window close/open

Denne kode:
echo "<script>
window.open('". $file_dest ."');
</script>";
sidder indlejret i en php-rutine og fungerer fint.
Den viser et netop uploaded dokument (typisk .pdf) i et selvstændigt faneblad.

Ved indlæsning af flere dokumenter enkeltvis efter hinanden kiler det nye faneblad sig ind foran de ældre i en lang række.

Hvordan tilpasses koden, så det foregående dokumentfaneblad bliver lukket umiddelbart før et nyt vises: Så jeg undgår rækken og kun har det aktuelle vist?
Avatar billede Slater Ekspert
29. marts 2016 - 23:19 #1
Hvis jeg forstår spørgsmålet ret, så assigner du window.open til en variabel, så kan du lukke den - eller skifte URL'en, hvilket i dette tilfælde lyder til at give mere mening.

F.eks. noget i stil med:

var wnd = window.open('side1.html');

wnd.close();

eller

wnd.location = 'side2.html';
Avatar billede hanibald Mester
30. marts 2016 - 17:43 #2
Så vidt jeg kan se, har du så nogenlunde ret.

Tilsyneladende har jeg nu nået en løsning med:

echo "<script>
  var dok = window.open('". $file_dest ."', 'dok');
</script>";

Den laver ingen close, men en open/overskriv af 'dok'.

Må jeg bede om et pointsvar.
Avatar billede Slater Ekspert
30. marts 2016 - 19:32 #3
Ja, der navngiver du vinduet, så vinduer med samme navn bliver genbrugt. Det er også en måde at gøre det på.

Du brugte ikke min løsning (som også virker), så tag du bare pointene.
Avatar billede hanibald Mester
02. april 2016 - 16:15 #4
Svar