Avatar billede RasmusTheR Seniormester
23. marts 2016 - 20:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problem med database udtræk

Jeg har set mig fuldstændig blind på en SQL sætning, og kan ikke finde fejlen...

Nedenstående sætning opdatere ikke databasen. "lastname" er et felt i databasen, og "$lastName" er sat, har tjekket med en echo. Den laver ikke engang en fejl..

Hvad har jeg overset??

$sql=mysql_query("UPDATE users SET lastname = '".$lastName."' WHERE oauth_provider = '".$oauth_provider."' AND oauth_uid = '".$uid."'") or die("Could not modified database");

Denne virker perfekt, her er det bare et andet felt jeg opdatere..
$sql=mysql_query("UPDATE users SET modified = '".date('Y-m-d H:i:s', strtotime('8 hour'))."' WHERE oauth_provider = '".$oauth_provider."' AND oauth_uid = '".$googleid."'") or die("Could not connect database");
Avatar billede Slater Ekspert
23. marts 2016 - 20:43 #1
Det er nok for åbenlyst, men er du sikker på der findes et record hvor de tre conditions er som angivet? Har du prøvet at køre en select med samme wheres?

Og skift væk fra mysql-extensionen. Den er forældet, ikke vedligeholdt længere og dermed usikker. Skift til mysqli eller PDO. Hvis du skifter til PHP7 på et tidspunkt er den slet ikke understøttet længere.
Avatar billede RasmusTheR Seniormester
23. marts 2016 - 21:22 #2
Nej, det var ikke for åbenlyst. Jeg havde åbenbart ændret variablen til oauth_uid... Vidste jeg havde set mig blid på noget.

Tak for dit tip omkring mysql-extensionen, det var jeg ikke klar over. Det er et script jeg har fundet, så det skal nok blive en underholdende opgave at rette det til ;-)

Tak for hjælpen, og opret bare et svar :-)
Avatar billede Slater Ekspert
23. marts 2016 - 22:19 #3
Så gerne.