Avatar billede diablo2 Nybegynder
21. august 2001 - 22:46 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Parse error: parse error in index.php on line 29

Denne besked kommer værd gang når jeg går ind på denne side som jeg er gang med...
Siden´s php/html kode er således...

<?
include(\"inc/header2.php\");
?>
<!-- Minus AutoDato -->
<body background=\"top2.gif\" text=\"#009999\" link=\"#009999\" vlink=\"#009999\" alink=\"#009999\">
<br><br><center><?
if (!$cookie) {
$popup = \"

<Script>

</Script>

\";
setcookie(\"cookie\",\"blah\",time()+999999);
}

if ($action==\"logud\") {
session_start();
session_destroy();
$mes =\"Du er nu logget af.<br><font size=\\\"3\\\">Kom snart igen! :0)</font>\";
$id=\"\";
}

print $popup;

print \"$mes<br><br>
<Style type=\"text/css\">
A:link {color:#009999;text-decoration:none;}
A:visited {color:009999;text-decoration:none;}
A:active {color:009999;text-decoration:none;}
A:hover {color:009999;text-decoration:none;} -->
</Style>
Velkommen til Dchat, jeg Dipz og co. byder velkommen til en ny \"3d chat\".
<br>Jeg håber i vil bruge den, (<a href=\"opret.php\" target=\"hovedramme\">lav en ny bruger her</a>)
<br>Der kommer til at stå nyheder her...

\";
?>
</center></boby>

Hvad er der galt?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. august 2001 - 22:50 #1
Du mangler at escape dine \" i dit print \"...\";

Style type=\"text/css\">

skal være f.eks.

Style type=\\\"text/css\\\">
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. august 2001 - 22:51 #2
Sådan:

<?
include(\"inc/header2.php\");
?>
<!-- Minus AutoDato -->
<body background=\"top2.gif\" text=\"#009999\" link=\"#009999\" vlink=\"#009999\" alink=\"#009999\">
<br><br><center><?
if (!$cookie) {
$popup = \"

<Script>

</Script>

\";
setcookie(\"cookie\",\"blah\",time()+999999);
}

if ($action==\"logud\") {
session_start();
session_destroy();
$mes =\"Du er nu logget af.<br><font size=\\\"3\\\">Kom snart igen! :0)</font>\";
$id=\"\";
}

print $popup;

print \"$mes<br><br>
<Style type=\\\"text/css\\\">
A:link {color:#009999;text-decoration:none;}
A:visited {color:009999;text-decoration:none;}
A:active {color:009999;text-decoration:none;}
A:hover {color:009999;text-decoration:none;} -->
</Style>
Velkommen til Dchat, jeg Dipz og co. byder velkommen til en ny &quot;3d chat&quot;.
<br>Jeg håber i vil bruge den, (<a href=\\\"opret.php\\\" target=\\\"hovedramme\\\">lav en ny bruger her</a>)
<br>Der kommer til at stå nyheder her...

\";
?>
</center></boby>
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. august 2001 - 22:51 #3
Note: Brug altid &quot; istedet for \" i HTML.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. august 2001 - 22:52 #4
Altså i ren tekst vel at mærke ;-)
Avatar billede diablo2 Nybegynder
21. august 2001 - 22:53 #5
Jeg ser lige ad
Avatar billede diablo2 Nybegynder
21. august 2001 - 22:55 #6
Der kommer nu en ny fejl...

Warning: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /usr/local/www/whitehatdk/users/djcain/3dchat/inc/sql.php:2) in /usr/local/www/whitehatdk/users/djcain/3dchat/inc/sql.php on line 5

Warning: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /usr/local/www/whitehatdk/users/djcain/3dchat/inc/sql.php:2) in /usr/local/www/whitehatdk/users/djcain/3dchat/inc/sql.php on line 5

Warning: Can\'t connect to MySQL server on \'db.dipz.f2s.com\' (60) in /usr/local/www/whitehatdk/users/djcain/3dchat/inc/sql.php on line 7

Warning: MySQL Connection Failed: Can\'t connect to MySQL server on \'db.dipz.f2s.com\' (60) in /usr/local/www/whitehatdk/users/djcain/3dchat/inc/sql.php on line 7
Damn ... databasen er død...
Avatar billede diablo2 Nybegynder
21. august 2001 - 22:56 #7
Det her er hvad php koden er i sql.php

<!-- Minus AutoDato -->
<?
if(!ereg(\"view.php\",$PHP_SELF))
{
  session_start();
}
  $connection = mysql_connect(\"db.dipz.f2s.com\",\"dipz\",\"nadia\") or die(\"Damn ... databasen er død...\");
  mysql_select_db(\"dipz\", $connection);
?>
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. august 2001 - 22:57 #8
Well een ting først, du kan IKKE bruger setcookie() eller header() EFTER du har udskrevet HTML, blanktegn eller noget. Alt det \"sjov\" SKAL foregår FØR noget bliver udskrevet.
Avatar billede blood Nybegynder
21. august 2001 - 22:59 #9
setcookie(\"cookie\",\"blah\",time()+999999); , session_start(); og session_destroy();

Skal ALTID plaseres FØR noget html print
Dvs. du skal plasere det før

include(\"inc/header2.php\");
?>
<!-- Minus AutoDato -->
<body background=\"top2.gif\" text=\"#009999\" link=\"#009999\" vlink=\"#009999\" alink=\"#009999\">
<br><br><center><?
Avatar billede diablo2 Nybegynder
21. august 2001 - 23:00 #10
ok så er det bare lige mysql den er galt med ok kikker på det
Avatar billede diablo2 Nybegynder
21. august 2001 - 23:03 #11
ok nu er det linje 37 den er galt med
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. august 2001 - 23:03 #12
blood:> \"Kommentar fra tdaugaard \\n21/08 2001 22:57:45\" ;o)
Avatar billede blood Nybegynder
21. august 2001 - 23:04 #13
Hvorfor har du 2 bruger her på eksperten??????

diablo2 og dipz
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=dipz

Jeg så denne linje
Warning: MySQL Connection Failed: Can\'t connect to MySQL server on \'db.dipz.f2s.com\' (60)

Der så jeg navnet dipz og syns jeg hade set det før

Hvad har du at til dit forsvar???
Avatar billede blood Nybegynder
21. august 2001 - 23:05 #14
tdaugaard >> Hade ikke set det :o)
Avatar billede diablo2 Nybegynder
21. august 2001 - 23:05 #15
Jeg hedder ikke dipz jeg prøver hjælpe en ved kalde navn dipz med chatten her.....
DERFOR
Avatar billede diablo2 Nybegynder
21. august 2001 - 23:06 #16
Jeg er lige glad han arbejder på tjad.dk og har næsten lige fået sin 3d chat op at køre og jeg hjælper ham med at sætte den op hans icq+ nummer er 95195800
såå
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. august 2001 - 23:07 #17
blood:> heelt oki :o) Kan jo smutte ...
Avatar billede blood Nybegynder
21. august 2001 - 23:07 #18
diablo2 >> Ok :o)
Avatar billede diablo2 Nybegynder
21. august 2001 - 23:08 #19
takker
Avatar billede diablo2 Nybegynder
21. august 2001 - 23:09 #20
i har hjulpet mig nok for de 30 point jeg har fået hjælp nok for i dag ses