Avatar billede petersen7913 Forsker
18. februar 2016 - 10:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kontrol'navn' for rækker i subforms

Jeg slås med hvordan man refererer rigtigt til kontroller og værdier i Access :(

Jeg har en form med nogle ubundne combobokse. Så har jeg en subform - dataark. Jeg ønsker at brugerne kan vælge en tekst i en comboboks og når de trykker på en knap bliver teksten kopieret ned i det tilsvarende felt i subform i alle rækkerne.

På knappen har jeg den her kode:

Private Sub cmdUseSelected_Click()
    'Copy the selected values into all the rows
    Dim frmCurrent As Form

    Set frmCurrent = [Form_FrmSub LogsheetWelding]

    If frmCurrent.CurrentRecord >= frmCurrent.Form.Recordset.RecordCount Then
        'last record
        'sæt værdier
        DoCmd.GoToRecord , , acFirst
    Else
        'sæt værdier
        DoCmd.GoToRecord , , acNext
    End If
End Sub

Hvor 'sæt værdier dækker over

'CurrentRecord.Felt1' = Felt1 (comboboks)

Men hvordan får jeg skrevet 'CurrentRecord.Felt1' rigtigt?????
Avatar billede terry Ekspert
18. februar 2016 - 12:19 #1
Heres a link which explains how your refer to properties and controls but I'm not sure its what your looking for.
http://access.mvps.org/access/forms/frm0031.htm

Jeg har en form med nogle ubundne combobokse. Så har jeg en subform - dataark. Jeg ønsker at brugerne kan vælge en tekst i en comboboks og når de trykker på en knap bliver teksten kopieret ned i det tilsvarende felt i subform i alle rækkerne.

Cant you just use an sql update query to update the data in the table and then make a requery of sub form?
Maybe it was an idea to have the unbound combo's on the header rather than each row.
Avatar billede petersen7913 Forsker
18. februar 2016 - 12:36 #2
Tak for linket, jeg har kigget i det men indtil videre forgæves.

Comboboksen er på headeren, ikke i dataarket. Det er nok et ret enkelt problem, men jeg skal bare (på den rigtige måde) skrive en værdi ind i et felt i CurrentRecord.
Avatar billede terry Ekspert
18. februar 2016 - 12:46 #3
skrive en værdi ind i et felt i CurrentRecord?

Then why write "bliver teksten kopieret ned i det tilsvarende felt i subform i alle rækkerne."?
Avatar billede terry Ekspert
18. februar 2016 - 13:00 #4
If your combo is on header then it should be possible to just refer directly to field on detail, I'm sure there will be a current record.

Me.YourField = ValueFromCombo
Avatar billede petersen7913 Forsker
18. februar 2016 - 13:17 #5
Det var det jeg manglede :) Læg et svar
Avatar billede terry Ekspert
18. februar 2016 - 13:41 #6
:o)
Avatar billede terry Ekspert
18. februar 2016 - 14:04 #7
thanks