Avatar billede sniffy Nybegynder
21. august 2001 - 18:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Soundblaster Live Surround?

Jeg har anskaffet mig en computer med et soundblaster Live! kort som understøtter Surround.
Jeg er lidt af en hifi entusiast så jeg har et temmelig dyrt dolby surround anlæg.
Men når gang jeg sætter noget musik på eller en film der er i surround kommer det ikke ud i surround. Kun gennem Center højtaleren og front-højtalerne!
Hvordan kan det være???
Avatar billede sniffy Nybegynder
21. august 2001 - 18:28 #1
både mit anlæg og computeren står på surround lyd
Avatar billede hologram Nybegynder
22. august 2001 - 23:57 #2
Du skal ind i Speaker-opsætningen og aktivere 4 eller 5 højttalere efter ønske :)

Vil du have en mere detaljeret gennemgang?
Avatar billede hologram Nybegynder
23. august 2001 - 00:01 #3
Ach, jeg er sq træt...
Læste ikke lige din kommentar ;)

Anyways, har du også tilsluttet de bagerste højttalere korrekt..? Det er jo trods alt lidt specielt at bruge jack-stick til surround... :)
Avatar billede sniffy Nybegynder
23. august 2001 - 01:19 #4
ja....jeg har aktiveret mine baghøjtalere, det ved jeg helt hundrede fordi jeg høre film fint i surround hvis jeg ser en film fra fjerneren eller videoen.

Mit kabel er et jack-stik i den ene ende og et phono stik i den anden!