Avatar billede xWeezor Juniormester
05. december 2015 - 18:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan man en side der viser en mappe/sti

Hvordan laver man en side der viser en mappe/sti på siden eller så den automatisk tilføjer et link til download af fil som der er uploadet her er der et link til en side som viser en mappe men siden er ikke pæn og man kan ikke downloade
                    http://www.link.forward.cu.cc/
Avatar billede Slater Ekspert
05. december 2015 - 21:23 #1
Jeg er ikke sikker på, jeg forstår hvad du spørger om.
Vil du have en side som viser links til alle filer i en mappe på serveren, og lader en downloade filerne ved klik?

Det kan ikke laves i DHTML, der skal du bruge et server-side sprog. Eller naturligvis bare tillade mappeindeksering, hvilket er en indstilling i webserveren - men så kan du ikke så let ændre udseendet.
Avatar billede xWeezor Juniormester
06. december 2015 - 09:20 #2
Ja jeg vil have en side som viser links til alle filer i en mappe på serveren, og lader en downloade filerne ved klik?
Avatar billede Slater Ekspert
06. december 2015 - 10:14 #3
Så besvarede jeg spørgsmålet. Det kan ikke lade sig gøre i DHTML.

Understøtter din host/server noget server side? F.eks. PHP?
Avatar billede xWeezor Juniormester
06. december 2015 - 12:29 #4
Ja den under støtter PHP
Avatar billede xWeezor Juniormester
06. december 2015 - 12:38 #5
Prøv at se valgmuligheder ved at login på en ekstra konto jeg ikke behøver

http://cpanel.cuccfree.com/

Brugernavn:  cucch_16979990
Kode:  7V67sPfj
Avatar billede Slater Ekspert
06. december 2015 - 13:33 #6
Med PHP er det nemt. Du skriver bare f.eks.

<ul>
<?php
foreach (glob('mappenavn/*') as $file)
    echo '<li><a href="'.$file.'">'.basename($file).'</a></li>';
?>
</ul>

i en .php-fil. Så kan du tilføje CSS for at gøre det pænt.
Avatar billede xWeezor Juniormester
06. december 2015 - 13:46 #7
Tak for hjælpen smider du et svar?
Avatar billede xWeezor Juniormester
06. december 2015 - 13:53 #8
Ps jeg har redigeret sådan at der står

<ul>
<?php
foreach (glob('mappenavn/*') as $file)
    echo '<li><a href="'.$file.'" download>'.basename($file).'</a></li>';
?>
</ul>

Man skal huske at skrive [b]download[b] for at filen downloades
Avatar billede Slater Ekspert
06. december 2015 - 16:04 #9
Ja, hvis det er den funktionalitet du vil have. Fint du selv rettede det.