Avatar billede netguru Nybegynder
21. august 2001 - 11:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

CSS/<FRAMESET>

Kan jeg linke til et globalt typografiark (en .css fil) på en <FRAMESET> side? Jeg vil gerne andvende CSS på framsne.

Jeg mener.. der er jo ingen <HEAD> sektion på en <FRAMESET> side.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. august 2001 - 11:56 #1
Du smider da bare dit link til css filen ind i filerne til dine frames.
Avatar billede keysersoze Guru
21. august 2001 - 11:58 #2
er der ingen head i et frameset?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
21. august 2001 - 12:00 #3
Selvfølgelig er der head i et html dokument med frameset.

/per www.kazoma.dk
Avatar billede netguru Nybegynder
21. august 2001 - 12:04 #4
dvs

<HEAD>
blabla
</HEAD>

<FRAMESET>
blabla
</FRAMESET>

?

for <FRAMESET> erstatter HTML

nikolajdu: Det er ikke noget inde i filerne, men selve framesne, der skal manipuleres med.. rammens BORDER helt præcist.
Avatar billede cpt.kangaroo Nybegynder
21. august 2001 - 12:20 #5
http://www.w3.org/TR/html4/present/frames.html

Der kan du se hvordan en korrekt Frames-side skal bygges op. Du smider bare dine styles og classes ind som du plejer.
Avatar billede olebole Juniormester
21. august 2001 - 12:33 #6
<ole>
Skriv:
    <frameset id=\"ib\" cols=\"100,*\">

Så kan du linke til en .css-fil i head\'en på det dokument, der indeholder frameset\'et. I den .css fil referer du så til frameset\'et med:
    #ib {...dine styles her...}
Du kan selvfølgelig også sætte en id på dine enkelte frames og så sætte deres css fra filen.

Når du sætter id\'er på dine frames og frameset, kan du også ændre css på dem fra de enkelte sider. Så kalder du med f.eks:
    parent.ib.style.borderColor = \"#ff0000\";
/mvh
</bole>
Avatar billede netguru Nybegynder
21. august 2001 - 13:00 #7
jaja ok.. jeg kan godt CSS... Det er bare hvorddan man definerer en <HEAD> sektion i sit <FRAMESET> dokument.

Hmm..
<HTML>
<FRAMESET>
</FRAEMSET>
</HTML>

.. DET vidte jeg ikke. JEg har læst i en bog, at i et FRAMESET Dokument, erstatter <FRAMESET> tagget <HTML> tagget.

Jeg tog fejl.. tak for hjælpen.

cpt.kangaroo >> Der er pont til dig, hvis du lige smider et svar.
Avatar billede cpt.kangaroo Nybegynder
21. august 2001 - 13:26 #8
Takker :-)