Avatar billede tdh1309 Juniormester
28. juli 2015 - 15:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SQL count på sekundær tabel

Hej

Håber at jeg får det forklaret tilpas detaljeret.

Jeg skal på tabel1 lave en select * hvor antal oplysninger på tabel2 for en bruger er > 0.

Så det er noget i stil med:
Select * from tabel1
where Count(*) from tabel2>0 where tabel1.bruger_ID = tabel2.bruger_ID.

Håber det kan forstås, ellers spørg løs
28. juli 2015 - 18:52 #1
Du har i tabel1 data for alle brugere.  I tabel2 har du så data for nogle af brugerne.  Du vil nu have en udskrift af tabel1 dataerne for de brugere der er i tabel2.  Er det korrekt forstået?

Det er nogen tid siden jeg selv har været i gang med sql, men jeg vil mene, at det er et job for INNER JOIN.  Hvis man laver en INNER JOIN på to tabeller, for eksempel på bruger_ID, får man kun resultater hvor bruger_ID er i begge tabeller.  (Modsat dette får man med en OUTER JOIN også resultater for de bruger_ID'er der kun er i en tabel.)  Fordi INNER JOIN bruges mest er i de fleste SQL dialekter JOIN lig med INNER JOIN.  Det følgende er ikke testet, men se om det følgende giver dit ønskede resultat.

SELECT tabel1.*
FROM tabel1 JOIN tabel2 ON tabel1.bruger_ID = tabel2.bruger_ID
Avatar billede tdh1309 Juniormester
30. juli 2015 - 12:32 #2
Cool, kom med et svar :-)
30. juli 2015 - 12:35 #3
Svar fra mig.