Avatar billede brianmilan Juniormester
22. marts 2015 - 09:43 Der er 4 kommentarer

Find arealet en rektangel med højde.

Hej.

Kan I mon hjælpe, min datter og jeg sidder fast i en matematik opgave hvor vi skal finde arealet af et rektangel med højde på 5 cm og en grundlinje på 7 cm.

Hvordan gør vi det?  :-)
Avatar billede Slater Ekspert
22. marts 2015 - 10:13 #1
Gang det.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
22. marts 2015 - 10:25 #2
Grundlinje er vel det samme som bredde, når der er tale om et rektangel. 5 cm x 7 cm = 35 cm2
Det giver mere mening at tale om grundlinje, hvis figuren ikke er retvinklet. Så er den ikke lige bred alle steder.
Avatar billede brianmilan Juniormester
22. marts 2015 - 10:27 #3
Hej Viperine. Tak :-) kunne jeg få dig til skrive et svar, så skal jeg nok overfører point til dig.
Avatar billede Slater Ekspert
22. marts 2015 - 10:29 #4
Det var næsten for lidt at tage 60 for, hva'? :) Tag du dem bare selv.