Avatar billede plato Juniormester
03. februar 2015 - 09:20 Der er 1 løsning

"Pause" koden med password prompt. Er pass ok = kør videre

Hej Alle

Jeg har en form hvor en bruger godkender en andens træningsdokumentation.

Nu vil jeg gerne at når denne bruger trykker på knappen "Godkend" så bliver brugeren promptet for sit password.
Jeg har en lille form til formålet der hedder frmPromptPassword.

Jeg har så lavet en module:

Public PasswordStart As String

Public Function PassStatus()
    DoCmd.OpenForm "frmPromptPassword"
End Function

Public Function PassSlut()
    DoCmd.Close acForm, "frmPromptPassword"
End Function

Men det virker ikke rigtig efter hensigten (også fordi jeg ikke ved hvordan). For når Password start går i gang, skal den "pause" koden når brugeren trykker på "Godkend" og først går videre hvis password er ok.

Min frmPromptPassword form knappe-kode ser således ud:

If Me.txtEnterPassword = Me.EmpPassword Then
Call PassSlut
Else
Cancel = True
MsgBox "Du har indtastet forkert password. Prøv igen."
End If

frmPromptPassword åbner fint når brugeren trykket godkend, men selve koden tilknyttet Godkend kører videre.

Giver det mening og kan I hjælpe mig?
Avatar billede plato Juniormester
03. februar 2015 - 09:37 #1
Nevermind... Fandt ud af en meget nemmere løsning. Var ikke klar over at hvis man åbnede en anden form i dialog mode, så pausede den anden form. Sorry. :)