Sydkoreanske SanDisk, der for tiden er midt i et opkøbs-slagsmål med Samsung, forsøger i et nyt tiltag at komme det svigtende salg af musik på fysiske medier til livs.
Våbnet i kampen er flashhukommelseskort og med på vognen er de fire største pladeselskaber EMI, Warner, Universal og Sony BMG. Det skriver The Wall Street Journal.
SlotMusic, som det nye koncept hedder, lagrer musikken i mp3-format uden kopibeskyttelse på de flashkort, der i forvejen bruges i mange mobiltelefoner og mp3-afspillere. Musikken vil dog også kunne afspilles på pc'ere via en medfølgende adapter til usb-porten.
SanDisk føler sig sikker på succes
Og netop ved at sælge musikken på flashkort, der kan bruges i mobiltelefoner, mener SanDisk, at de har en unik fordel på et marked, der domineres stærkt af konstellationen Apples iPod og den tilhørende iTunes Music Store.
Kunderne har nemlig afspilleren i forvejen, pointerer SanDisk.
"Jeg behøver ikke at overbevise dig om at købe noget; du har det i forvejen. Jeg behøver ikke overbevise dig om at bære noget, du bærer det allerede," lyder det næsten messende mantra fra Daniel Schreiber, der står for SanDisks nye satsning.
Salget forventes at begynde i midten af oktober, primært fra de amerikanske supermarkedskæder Wall-Mart og Best Buy, skriver The Wall Street Journal.