Tre firmaer er gået sammen for at lave Uret.
Google med Android Wear, Intel med mobile processorer og Tag Heuer med selskabets ekspertise og kunnen i schweiziske ure og håndværk igennem over 150 år.
Samarbejdet skal ikke bare komme med et smartwatch i luksusversion til forbrugerne, men uret skal også løse et stort problem for hvert af de tre firmaer.
Her drejer det sig om tre problemer, der uden en løsning kan vise sig at blive katastrofale.
Google: Android Wear har fået en sløv start
Smartwatches har været i gang i et par år nu.
Ser man bort fra Pebble var det først og fremmest Samsung, som kom først ind på det store marked med sine Gear-enheder. Successen har ikke været bragende for Samsung, og ligeledes for Google, som sidste sommer kom med systemet Android Wear.
Det har været ure som Moto 360 og LG G Watch R, som klart har været nogle af de flotteste ure på Android-platformen. Men der har stadig været langt fra et Android-ur og så til et ordentligt armbåndsur.
Altså dem fra firmaer som Rolex, Omega og Tag Heuer, der stadig skaber ure som statussymboler.
Noget som Android Wear langt fra har kunnet præstere.
Det kræver et smartwatch, som skiller sig ud. Som virkelig sigter efter toppen. Apple er bevidste om dette og laver en version af det kommende Apple Watch i massivt guld til over 10.000 dollars.
Tag Heuers Android ur bliver formodentligt ikke lige så dyrt, men det er vigtigt for Google, at der kommer et ur ud, som virkelig kan vise, hvad et Android ur kan være - både design-, hardware-, og software-mæssigt. Ligesom Googles Nexus-telefoner allerede gør det i dag på smartphone-området.
Desuden kommer uret til at fungere på både Android-enheder og iOS - og ikke som med Android Wear, som i dag kun virker med Androd-telefoner.
Intel: Skal bevise sin berettigelse - igen - på de mobile platforme
Intel er verdens største processor-udbyder til desktops og bærbare computere.
På mobil- og tabletmarkedet halter Intel voldsomt bagefter producenter som Qualcomm og Samsung, der hver især udvikler processorer til næsten alle mobile enheder på markedet.
Specielt førstnævnte, Qualcomm, har godt og vel 68 procent af hele mobil-markedet. Intel har cirka 10 procent - en markedsandel, som selskabet har købt sig til ved at sælge deres processorer alt for billigt, hvilket resulterer i tab på området.
Derfor er et samarbejde som dette vigtigt: Bygger Tag Heuer et smukt, mellemluksuriøst ur, som kan være en succes, så vil Intel være med helt fremme, og dermed få en tiltrængt succes inden for mobil-området.
Tag Heuer: Første skridt mod den digitale ur-alder
Efter at markedet for smartphones i den vestlige verden er ved at være mættet, spejder producenterne efter andre og nye markeder. Samsung rykkede først - dog uden den store succes - derefter kom Google / Android Wear med de mange partnere, og snart kommer også Apple med sine ure.
Om det bliver en succes eller ej, det ved vi stadig intet om, men urmagerne må stå tilbage med den samme uvished.
Der vil altid være et marked for dyre, men gode og luksuriøse ure, men et ur som Apple Watch kan frygtes at på sigt blive lige så tiltrækkende for de velstillede ur-købere som et Rolex-ur.
Ved årets store Mobile World Congres i Barcelona så vi, hvordan også kinesiske Huawei kommer med et smartwatch, som til forveksling ligner et rigtigt ur.
Tag Heuer må derfor tage tyren ved hornene, og i stedet for at ende med at have Google som konkurrent, er de to firmaer nu samarbejdspartnere.
Læs også: Test af Android Wear smartwatch: Statussymbol med stort potentiale