TDC blev forleden blev ramt af et timelangt sms-nedbrud, der gik ud over op mod 2,4 millioner danske mobilkunder samt alle TDC-kunder i vores skandinaviske broderlande Norge og Sverige.
Telekæmpen har nu identificeret fejlen, der var skyld i, at kunderne fik fejlmeddelelser ved et tryk på 'send'-knappen i deres sms-program.
"Der skulle foretages en ændring af routning i vores IP-netværk i forbindelse med, at vi skulle åbne for en ny funktionalitet," forklarer TDC-pressemedarbejder Povl Damstedt Rasmussen til Computerworld.
En menneskelig fejl
Han fortsætter:
"Denne type opgave er normalt ikke kundepåvirkende, og derfor blev den foretaget i dagtimerne. Men på grund af en menneskelig fejl manglede der en kodelinje, da ændringen skulle gennemføres," fortæller han.
Resultatet af denne fejl blev, at al trafikken blev dirigeret et forkert sted hen og derfor ikke nåede frem til modtagerne.
"Det var en rigtig ærgerlig fejl, som vi kun kan beklage," lyder det fra Povl Damstedt Rasmussen.
Flere fejl i år
Tirsdagens nedbrud er langt fra det første, som TDC har måttet slås med i 2014.
For nylig ramte en mystisk fejl TDC's sms-afsendelser til teleselskabet 3, omkring en kvart million danskere blev sendt på ferie uden mobiltelefoni grundet en software-fejl, og tidligere på året var det problemer med at tale over en TDC-forbindelse.
Sidste efterår blev flere millioner TDC-kunders tålmodighed også afprøvet, da deres sms'er i lighed med i tirsdags ikke nåede frem.
Er disse nedbrud bare noget, som kunderne skal vænne sig til?
"Der sker uheld en gang imellem, og det er selvfølgelig beklageligt. Vi har dog ingen forventninger om, at kunderne ligefrem skal vænne sig til det," lyder svaret fra TDC's presseafdeling.
Giv din mening til kende: Gør TDC og andre teleselskaber i Danmark det godt nok til den pris, som du betaler for servicen?
Læs også:
TDC, Telia, Telenor og 3: Nu er de fire - men snart kun tre
Er TDC en knivskarp forretning eller en skygge af fortidens telegigant?