Udvidet kursus i Facebook annoncering
Ønsker du at løfte dit niveau og arbejde mere strategisk med annoncering på Facebook? Lær, hvordan du får mest ud af dine annoncekroner og rammer din målgruppe ved hjælp af Facebooks mange muligheder.
På kurset lærer du at opsætte kampagner med flere annoncesæt samt annoncer, hvor du arbejder mere strategisk med opsætning af brugerdefinerede målgrupper og kopimålgrupper. Du bliver helt skarp på, hvornår du skal vælge hvilke målsætninger, og hvordan du bedst muligt kan arbejde med bl.a. retargeting og leadannoncer.
Efter kurset vil du kunne opbygge kampagner strategisk, opsætte konverteringsopsporinger, arbejde med forskellige målgrupper samt måle på og forbedre resultaterne af dine kampagner.
Det får du ud af kurset
- Strategisk Facebook annoncering og målgruppeoptimering
- Lær at bruge annonceformater og målsætninger effektivt
- Lav målrettede annoncer for bedre engagement og konverteringer.
- Praktisk KPI-opsætning og resultatoptimering
Kursusdatoer
Status | Dato | Sted |
---|---|---|
Ledige pladser | 14-01-2025 | Søborg |
Ledige pladser | 20-01-2025 | Århus C |
Ledige pladser | 30-04-2025 | Søborg |
Pris ex. moms.
kr. 4.995,-
Varighed
1 dag
Målgruppe
Kurset i Facebook annoncering udvidet er for dig, der har kendskab til annoncering på Facebook, men ønsker at styrke dit niveau og blive endnu skarpere.
Forudsætninger
Det er en forudsætning, at du har erfaring med at arbejde med annoncering på Facebook. Hvis ikke du har det, anbefaler vi i stedet vores grundlæggende kursus i Facebook annoncering.
Kursusmål
- Lær, hvordan du kan indtænke målsætninger strategisk, samt hvornår du skal bruge dem
- Lær at opsætte forskellige annonceformater, herunder bl.a. diasshow, karruselannoncer, leadannoncer og videoannoncer
- Opnå praktisk erfaring med segmentering og målretningsmuligheder
- Få praktisk erfaring med kopimålgrupper og brugerdefinerede målgrupper
- Lær at anvende forskellige annoncetyper til strategiske formål
- Lær at opsætte KPI’er og mål på effekten af dine annoncer
- Få praktisk erfaring med kopimålgrupper, brugerdefinerede målgrupper samt opsætning af målgrupper med Facebook-pixel
Kursusindhold
CTR, CPC og CPA
På kurset lærer du at arbejde med begreberne CTR, CPC og CPA, og du lærer herigennem at arbejde med digitale budgetter, samt hvordan du udregner, hvor meget du må betale pr. klik og pr. kunde.
KPI’er og strategisk kampagnemålsætning
Du lærer at indtænke forskellige målsætninger strategisk i forhold til kunderejsen og din digitale strategi. Du lærer at optimere din indsats ved at opsætte strategiske mål for din annoncering gennem KPI’er.
Værdifuld viden til optimering
På kurset lærer du, hvordan du kan justere dine kampagner, samt hvornår du skal reagere på dine resultater.
Avanceret annoncering
På kurset præsenteres du for avancerede annonceformater som f.eks. leadannoncer, og du bliver fortrolig med pixel, splittest, retargeting og automatisering. Du får kendskab til alle de avancerede muligheder, som du kan arbejde med i Facebook annoncering.
Strategisk målrettede annoncer
På kurset lærer du at arbejde strategisk og målrette annoncer mod brugere, som f.eks. har besøgt din hjemmeside eller minder om de brugere, som har interageret med dine opslag på Facebook.
Kursusdatoer
Status | Dato | Tid | Sted | |
---|---|---|---|---|
Ledige pladser | 14-01-2025 | 09:00 - 15:30 | Søborg | |
Ledige pladser | 20-01-2025 | 09:00 - 15:30 | Århus C | |
Ledige pladser | 30-04-2025 | 09:00 - 15:30 | Søborg | |
Tilmeld kursus |
Har du spørgsmål?
Kontakt os gerne på telefon 77 300 123, så hjælper vi dig gerne videre.
Vi sidder klar ved telefonen alle hverdage fra 08-16.
Du er også velkommen til at kontakte os på kurser@cw.dk.
Relaterede kurser
Se flere i Digital markedsføring Online-annoncering kurser | Se alle kurser