Udvidet Google Ads kursus
Du lære, hvordan du udnytter Google Ads’ avancerede værktøjer og funktioner? Vil du have viden om, Vil du lære, hvordan du udnytter de mere avancerede værktøjer og funktioner i Google Ads? Vil du have viden om, hvordan du bruger forskellige budstrategier til at sænke prisen og øge kvaliteten af dine Ads-annoncer? Så er dette kursus lige noget for dig.
Det får du ud af kurset
- Lær avancerede Google Ads værktøjer og strategier
- Effektiv optimering af kampagner og annoncekvalitet
- Dynamiske søgeord, remarketing og Google Shopping indsigt
Kursusdatoer
Status | Dato | Sted |
---|---|---|
Ledige pladser | 04-02-2025 | Århus C |
Ledige pladser | 17-02-2025 | Søborg |
Ledige pladser | 02-04-2025 | Århus C |
Ledige pladser | 22-04-2025 | Søborg |
Pris ex. moms.
kr. 3.995,-
Varighed
1 dag
Om kurset
På kurset i Google Ads udvidet bygger vi oven på de grundlæggende funktioner og værktøjer i Google Ads. Med udgangspunkt i din egen Google Ads-konto introducerer vi dig til effektive værktøjer og fremgangsmåder til at tage hånd om platformens mange muligheder.
Målgruppe
Dette kursus henvender sig til dig, som allerede har erfaring med at arbejde i Google Ads. Kurset har fokus på de mere avancerede funktioner og værktøjer i Ads og giver dig de bedste forudsætninger for at opnå succes med din annoncering.
Forudsætninger
Hvis du vil deltage på kurset i Google Ads udvidet, er det en forudsætning, at du allerede har adgang til en Google Ads-konto. Hvis du ikke har en konto i forvejen eller skal til at lære programmet at kende, anbefaler vi, at du først deltager på vores grundlæggende kursus i Google Ads.
Kursusmål
- Opnå et udvidet kendskab til Google Ads og de mere avancerede funktioner
- Bliv introduceret til dynamiske søgeord, søgeannoncer og automatisering
- Lær, hvordan du effektivt kan optimere dine kampagner, så du på sigt kan sænke prisen på dine udgifter og øge kvaliteten af dine annoncer
- Lær at arbejde med remarketing og Google Shopping
- Få indblik i, hvordan store succesfulde kampagner kører i Google Ads
- Lær, hvordan du arbejder med kvalitetsresultater til at forbedre din rangering
Efter kurset har du opnået et endnu større kendskab til Google Ads, og du har de bedste forudsætninger for at opnå succes med din annoncering.
Kursusindhold
Optimering og vedligeholdelse
Der er mange, der begår fejl i kampagneopsætningen, og derfor bliver det sjældent en succes. Derudover begynder det hårde arbejde først, når kampagnen er aktiveret. Når du arbejder med Ads, er det nemlig selve vedligeholdelses- og optimeringsdelen, der skal have 100 % fokus. Man bliver aldrig færdig med at optimere sine kampagner. Netop derfor har vi oprettet et helt kursus til dette emne.
Digitalt budget
Når du arbejder med Google Ads, skal du glemme den traditionelle budgettankegang. I Ads skal du bruge et budget, hvor nøgleindikatorerne er CPA (pris. pr. kundehvervning) og ROAS (annonceafkast). Det kan være en fordel at annoncere med et ubegrænset budget, hvis du formår at indfri dine mål. Det vil vi gennemgå mere detaljeret på kurset, og du vil få konkrete redskaber til at gøre det nemmere for dig selv.
Avanceret Ads
På kurset får du indblik i værdifulde funktioner, der for den nye annoncør kan synes komplekse. Hvis du har det grundlæggende på plads, vil vi bygge ovenpå med re-marketing, målgruppeanalyser, automatisering af processer, tilskrivning og attributionsmodeller og displaynetværket. Du vil også blive vist rundt i søgeordsplanlægningen, hvor du kan måle konkurrencen og søgevolumen på hvert enkelt søgeord og få hjælp til at afgive bud.
Søgeordsanalyse og budgivning
I Ads er det alfa og omega, at du vælger de rette søgeord. Søgeordene skal passe til dine annoncer og landingssider. Helt basalt handler det om at skabe relevans for brugeren og yde en kvalitetsoplevelse. Det belønner Google dig for i form af billigere klikpriser og et højere kvalitetsresultat. På kurset vil du lære om forskellige søgeordstyper, og hvordan du sammensætter dem i forskellige annoncegrupper. Du lærer at lave søgeordsanalyser og ekskludere irrelevante søgetermer.
Kampagneopsætning og strategi
Du bliver klædt på til at kunne udforme den rette kampagnestruktur- og strategi, der skal hjælpe med at indfri dine målsætninger. Vi kommer vidt omkring alle relevante funktioner, herunder geografiske områder, målgrupper og indholdsekskluderinger. Derudover lærer du om forskellige budstrategier.
Kursusdatoer
Status | Dato | Tid | Sted | |
---|---|---|---|---|
Ledige pladser | 04-02-2025 | 09:00 - 15:30 | Århus C | |
Ledige pladser | 17-02-2025 | 09:00 - 15:30 | Søborg | |
Ledige pladser | 02-04-2025 | 09:00 - 15:30 | Århus C | |
Ledige pladser | 22-04-2025 | 09:00 - 15:30 | Søborg | |
Tilmeld kursus |
Har du spørgsmål?
Kontakt os gerne på telefon 77 300 123, så hjælper vi dig gerne videre.
Vi sidder klar ved telefonen alle hverdage fra 08-16.
Du er også velkommen til at kontakte os på kurser@cw.dk.
Relaterede kurser
Se flere i Digital markedsføring Online-annoncering kurser | Se alle kurser