ITIL® 4 Incident Management
- Practitionerkursus med fokus på detaljen
Kom i dybden med ITIL-teoriens specifikke anbefalinger omkring incident management.
Det får du ud af kurset
- Dette kursus er det akkrediterede ITIL® 4 Incident Management practitioner kursus
- Formålet er dels at lære dig hvordan du kan minimere påvirkningen af incidents og genetablere normal drift hurtigst muligt
- Dels at forberede dig til certificeringen, som er en del af kurset
Kursusdatoer
Kontakt os på tlf 77 300 123 eller på mail kurser@cw.dk for nærmere info angående datoer.
Kursusmål
Incident management er en af de allervigtigste processer i enhver serviceorganisation, og med god incident management og strukturerede procedurer, er det langt lettere at opfylde eller overstige brugernes forventninger til høj servicekvalitet, gøre det lettere at indrapportere incidents samt levere forudsigelig og rettidig håndtering af incidents.
Dertil kan man reducere omkostninger markant samtidig med at man kan forbedre sit omdømme overfor både kunder og brugere. Konsekvensen er øget tilfredshed hos brugerne, styrket tillid og langvarige servicerelationer – faktorer, der er afgørende for enhver organisation.
Efter kurset kan du forvente at kunne:
- Udvikle, udføre og forbedre ITIL 4 incident management i din organisation
- Automatisere hele eller dele af din organisations incident mangement practice
- Organisere dit team eller afdeling ud fra anbefalingerne
- Integrere incident management med andre processer/practices
- Forstå, hvordan incident management bidrager til værdiskabelsen set med kunders, brugeres og IT-organisationens øjne
- Udvikle bedre samarbejdsrelationer med partnere og leverandører
- Anvende de 7 guiding principles sammen med de practice-specifikke anbefalinger til at få succes med implementeringen
Kurset henvender sig til
Har en rolle i incident management som udførende, styrende eller ansvarlig for resultater, f.eks.:
- Service desk medarbejder, leder eller teamleder
- 2. line specialist, leder eller koordinator
- Incident manager
- Procesejer eller procesmanager
- Er service management konsulent Ønsker at blive ITIL 4 Specialist eller Practice Manager
Forudsætninger
Kurset er meget intensivt, og du skal afsætte god tid til forberedelse før kurset. Derudover skal du sikre dig, at du har mulighed for at læse op til eksamen, som finder sted på et selvvalgt tidspunkt efter kurset.
♦ Det er en forudsætning, at du har et ITIL 4 Foundation certifikat for kunne deltage på kurset ♦
Kursus informationer
Sprog
Kurset afholdes på dansk med engelske kursusmaterialer og engelsk eksamen.
Kursusmateriale
Kursusmaterialer er inkluderet i prisen, og du får adgang til materialet i god tid før kurset.
Materialet er elektronisk, og du skal medbringe din egen PC.
Eksamen
Eksamen er online og web-overvåget. Varighed: 30 minutter (dog 38 minutter, hvis dit modersmål ikke er engelsk).
Der er 20 spørgsmål i testen, og du skal have svaret rigtigt på 13 af dem for at bestå (65%).
Hjælpemidler er ikke tilladt, dog er det tilladt at bruge en fysisk ordbog.
Det er en forudsætning, at du har bestået ITIL 4 Foundation eksamen for at kunne deltage i eksamen på dette kursus.
Ved beståelse opnår du certifikatet “ITIL® 4 Practitioner: Incident Management”.
Bemærk: Eksamen er elektronisk.
Akkreditering
Peopleteam er akkrediteret af PeopleCert til at udbyde dette kursus.
Kursusdatoer
Kontakt os på tlf 77 300 123 eller på mail kurser@cw.dk for nærmere info angående datoer.
Har du spørgsmål?
Kontakt os gerne på telefon 77 300 123, så hjælper vi dig gerne videre.
Vi sidder klar ved telefonen alle hverdage fra 08-16.
Du er også velkommen til at kontakte os på kurser@cw.dk.
Relaterede kurser
Se flere i Personlig udvikling Projektledelse kurser | Se alle kurser