ITIL® 4 Foundation

- Her starter din ITIL® 4-uddannelse

ITIL® 4 Foundation giver dig de grundlæggende forudsætninger for at arbejde med IT service management. På kurset får du en forståelse for ITIL® 4’s service management framework og koncepter, og du lærer, hvordan ITIL® understøtter moderne teknologier og måder at arbejde på.

Kurset kan afsluttes med en ITIL® 4 Foundation certificering.

Fysisk Ballerup
Projektledelse kategoribillede

Det får du ud af kurset

  • Få grundlæggende ITIL® 4-viden til IT-servicehåndtering
  • Forstå moderne teknologiers integration med ITIL® 4
  • Forbedre dit arbejde og din IT-organisations ydeevne
  • Opnå ITIL® 4 Foundation certificering

Pris ex. moms.

kr. 6.995,-

Varighed

2 dage


Kursusdatoer

Status Dato Sted
Ledige pladser 17-03-2025 Ballerup
Ledige pladser 18-06-2025 Ballerup
Tilmeld kursus

Det får du ud af kurset

  • Få grundlæggende ITIL® 4-viden til IT-servicehåndtering
  • Forstå moderne teknologiers integration med ITIL® 4
  • Forbedre dit arbejde og din IT-organisations ydeevne
  • Opnå ITIL® 4 Foundation certificering

Kursusdatoer

Status Dato Sted
Ledige pladser 17-03-2025 Ballerup
Ledige pladser 18-06-2025 Ballerup

Pris ex. moms.

kr. 6.995,-

Varighed

2 dage

Tilmeld kursus

Målgruppe

Kurset er for alle, der arbejder med at levere og styre it-services. Kurset er blandt andet relevant for: It-professionelle It-ledere Procesejere og -managere Projektledere Enterprise arkitekter Service- og kundeansvarlige Service management konsulenter.
Vis mere

Forudsætninger

Deltagerne skal have en generel viden om IT og forståelse for deres egen virksomhed.
Vis mere

Kursusmål

Kursets formål er at introducere deltagerne til styringen af moderne IT-understøttede services, at give en grundlæggende forståelse for ITIL® 4’s begreber og koncepter, og at anskueliggøre, hvordan man med ITIL® 4 kan forbedre både sit eget og sin IT-organisations arbejde.
Vis mere

Kursusindhold

Program

ITIL 4 koncepter og principper

  • Service management nøglekoncepter
  • Hvordan man som organisation skaber værdi ved at styre resultater, omkostninger og risici
  • Betydningen af servicerelationer
  • ITIL nøglekoncepter
  • De fire dimensioner i ITSM
  • SVS – Service value system
  • Service value chain
  • Guiding principles – filosofi og anvendelse

Practices (videreudvikling af  processer)

  • Introduktion til ITIL praksisser
  • Definition af nøgletermer i 7 ITIL praksisser
  • Formål med 15 af de 34 ITIL praksisser
  • Yderligere detaljer vedrørende:
    • Service desk
    • Incident management
    • Problem management
    • Service level management
    • Service request management
    • Change enablement
    • Continual Improvement


Form
Kurset bygger på en vekselvirkning mellem teori, opgaveløsning og gruppearbejde. Kursusmaterialer og undervisning er på dansk, mens ITIL®-begreber, nøgleord og eksamen er på engelsk.

Kurset er intensivt, og deltagerne bør afsætte tid til hjemmearbejde under kurset.

Eksamen
Det er en multiple-choice opgave med 40 spørgsmål. Varighed 75 minutter og beståelseskriteriet er mindst 26 rigtige svar.

Ved beståelse opnår du ITIL® 4 Foundation Certificate.

Eksamen er online og web-overvåget, og foregår på et selvvalgt tidspunkt efter dine kursusdage. Du hører mere om eksamen på kurset.

Akkreditering
Peopleteam er akkrediteret af PeopleCert til at udbyde dette kursus.

 

 

Vis mere

Kursusdatoer

Status Dato Tid Sted
Ledige pladser 17-03-2025 09.00 - 17:00 Ballerup
Ledige pladser 18-06-2025 09.00 - 17:00 Ballerup
Tilmeld kursus
June

Har du spørgsmål?

Kontakt os gerne på telefon 77 300 123, så hjælper vi dig gerne videre.

Vi sidder klar ved telefonen alle hverdage fra 08-16.

Du er også velkommen til at kontakte os på kurser@cw.dk.