1 / 9
Onsdag blev Facebooks Timeline-funktion gjort tilgængelig for virksomheder med fansider. Private har længe haft adgang til Timeline, men funktionen er måske allerbedst for virksomheder, der gerne vil fortælle sin historie til kunderne.
Facebook har naturligvis selv taget funktionen i brug på sin egen fanside. Men mange andre virksomheder har også været hurtige til at oprette en Timeline.
På de næste sider kan du se eksempler på virksomheder, der allerede få timer efter funktionen blev taget i brug havde lavet nogle fede Timelines.
2 / 9
Den amerikanske avis New York Times blev stiftet i 1851 og har lagt nogle af de mest betydningsfulde forsider fra de sidste 160 år på Facebook.
På billedet her kan du se forsiden fra den 15. april 1912, da Titanic forliste. Men du finder også forsider, der bringer nyheden om mordet på præsident Lincoln og starten af 1. verdenskrig.
Se New York Times Timeline på: www.facebook.com/nytimes
3 / 9
En af verdens mest populære fodboldklubber Manchester United har også opdateret sin Timeline med de større hændelser fra klubbens historie.
Du kan se et af de første holdbilleder fra da klubben blev stiftet i 1878, og her ser du et af de sidste billeder, der blevet taget af klubbens storhold fra 50'erne - The Busby Babes. Kort tid efter omkom en stor del af holdet under en flyulykke i München i februar 1958.
Du finder Manchester Uniteds Timeline på: www.facebook.com/manchesterunited
4 / 9
Få virksomheder har lavet så mange legendariske reklamer som Coca-Cola. Og på Coca-Colas Timeline kan du se nogle af de mange reklamer, der siden virksomheden blev stiftet i 1886 har brændt sig fast i hukommelsen hos forbrugere over hele verden.
På billedet her ser du en annonce, der blev bragt under 2. Verdenskrig.
Du finder Coca-Colas Timeline her: www.facebook.com/cocacola
5 / 9
Her er det den verdensomspændende kaffekæde Starbucks Timeline, hvor du kan se et billede af kædens første butik, der åbnede i Seattle i 1971.
Du finder Starbucks timeline på: www.facebook.com/starbucks
6 / 9
Den amerikanske virksomhed Dove, der er kendt for sine sæber og skønhedsprodukter, var lynhurtig til at oprette en Timeline.
Virksomheden har gennem de sidste mange år kørt kampagner, hvor virksomheden har lagt afstand til modelverdenens ultra-slanke fotomodeller og i stedet brugte såkaldte "rigtige kvinder" i sine reklamer.
Den historie bliver også fortalt på virksomhedens Timeline, hvor Dove bekendtgør, at "rigtige kvinder" har været virksomhedens inspirationskilde, lige siden den blev stiftet i 1957.
Du finder Doves Timeline her: www.facebook.com/dove
7 / 9
Super-gruppen Coldplays har lagt hele sin historie ud på Facebook.
På gruppens Timeline kan du se, hvornår Coldplay blev stiftet, hvornår gruppen spillede sin første koncert i USA og som dette billede viser, hvornår den udsendte sin første plade - ep'en Blue Room.
Se Coldplays Timeline her: www.facebook.com/coldplay
8 / 9
Tøjproducenten med de berømte tern, Burberry, har også oprettet en Timeline, der fortæller virksomhedens historie, fra den første Burberry-butik blev åbnet i den sydengelske by Basington i 1956 til i dag.
På Timelinen kan du se masser af eksempler på legendariske Burberry-produkter og de mange filmklassiker, som de har medvirket i.
Du finder Burberrys Timeline her: www.facebook.com/burberry
9 / 9
US Army er måske ikke en virksomhed.
Men den amerikanske hærs propaganda-maskine har strikket en af de absolut fedeste Timelines sammen. Her kan du se billeder og begivenheder fra den amerikanske hærs historie. Lige fra hærens stiftelse til landgangen i Normandiet på D-dag og krigen i Irak.
Du findes US Armys Timeline på dette link: www.facebook.com/usarmy