1 / 13
Der var i alt involveret 200 folk i de forskellige tv-produktioner af Champions League-kampen i Parken.
Læs også
2 / 13
Viasat Sports tekniske direktør, Johhny Sørensen, forklarer, hvordan 3D-kameraet på baglinjen fungerer.
Læs også
3 / 13
3D-kamera-opsætningerne består i realiteten af to kameraer, der filmer til hver sit øje. Denne baglinje-opsætning består af et kamera som filmer opad og et som filmer ligeud.
Læs også
4 / 13
Der var fire 3D-kameraer i brug. Her er et af kameraerne placeret på midtertribunen.
Læs også
5 / 13
Modsat kameraet på baglinjen filmer dette side-by-side. Det vil sige, at de to kameraer er sidestillet horisontalt frem for vertikalt.
Læs også
6 / 13
Denne lille motor, der styrer 3D-kameraets bevægelser fra side til side, kontrolleres ude fra kontrolrummet.
Læs også
7 / 13
Her er et af de traditionelle hd-kameraer, som der var 14 af i alt til kampen. Da de ikke skal skabe samme dybde i billedet som 3D-kameraerne, er de placeret højere oppe.
Læs også
8 / 13
Her er den primære 3D-vogn, hvor produceren sidder med blandt andet sin væg af monitorer.
Læs også
9 / 13
Flere skærme fra OB-vognen (outside broadcasting) til 3D.
Læs også
10 / 13
Produceren på den tredimensionelle udgave af kampen sidder naturligvis med 3D-briller på ude i OB-vognen.
Læs også
11 / 13
I en anden kontrolvogn styres al software og teknik. Her sidder fire folk og sørger for, at 3D-kameraerne er tilpasset og står korrekt i forhold til hinanden, så dybden er optimal.
Læs også
12 / 13
På skærmen til venstre ses venstre del af 3D-kameraet, skærmen i midten viser højre kamera, og skærmen til højre viser forskellen mellem de to.
Læs også
13 / 13
Her er OB-vognen, hvorfra det meste af 3D-produktionen blev styret. Den kom fra tyske Skyline, som stod for produktionen.
Læs også