1 / 12
Fenris Motorcycles er netop flyttet i et nyt hovedkvarter på 3. sal i en gammel godsterminal ved jernbaneterrænnet i Københavns Sydhavn.
2 / 12
Fenris Motorcycles er et dansk firma, der arbejder på at udvikle en lynhurtig elektrisk motorcykel.
3 / 12
Virksomheden er stiftet af Jesper Vind, Anders Lynge og Bjarni Freyr, der ses på billedet her.
4 / 12
Jesper Vind, CEO og medstifter af Fenris Motorcycles, har bygget motorcykler, siden han var otte år.
5 / 12
Motorcyklen på billedet her er oprindeligt en benzinmotorcykel, der er blevet konverteret til en elektrisk motorcykel.
Ifølge Jesper Vind er den blevet brugt til racing, og senere som "test-æsel" for Fenris Motorcycles.
6 / 12
I princippet kan støde på den på gade og stræder allerede i dag. For motorcyklen er indregistreret og har kørt knap 30.000 km.
7 / 12
Her ser vi Fenris nyeste model. Ifølge Jesper Vind er det en "proof of concept"-motorcykel, der har de samme mål og performance, som den motorcykel Fenris planlægger at sætte i produktion.
8 / 12
En elektrisk motorcykel kan sende dig fra 0 til 100 på knap 2,5 sekunder.
9 / 12
Motorcyklen udmærker sig ved ikke at være udstyret med en klassisk forgaffel.
10 / 12
Den elektriske motor på en el-motorcykel er mere støjsvag end en benzindreven motorcykel, men helt lydløs er den ikke.
Når den accelerer udsender den en hvinende lyd, der minder lidt om den lyd, som en s-tog udsender under accelerationen.
11 / 12
Fenris har givet sine designere frie hænder til at tegne et eksempel på, hvordan en fremtidig motorcykel fra selskabet kan se ud.
Virksomheden understreger dog, at der blot er tale om et løst koncept.
12 / 12
Fenris Motorcycles arbejder i øjeblikket på at hente en kapitaltilførelse, og til næste er det planen, at der for alvor kommer fart under udviklingen af motorcyklen.
Til den tid er det forventningen, at virksomheden vil have 15-16 automotive designere og udviklere til at arbejde på motorcyklen.