Rasmus Ferdinand Ginman

Tidligere erhvervsredaktør

E-Mail

rjp@cw.dk

Twitter

@RasmusFerdinand

Telefon

50569407

Linkedin

Se Rasmus Ferdinand's LinkedIn profil

Som erhvervsredaktør dækker jeg it-branchens udvikling fra et forretningsmæssigt perspektiv.

Mit primære fokus er det danske it-landskab, hvor jeg skriver om alt fra regnskaber, opkøb, tendenser og strategi til udskiftninger på it-selskabernes topposter. Her er både de store, børsnoterede selskaber og de mindre foretagender i fokus.

Samtidig holder jeg skarpt øje med de globale, toneangivende it-selskaber. Det gælder både, hvordan de klarer sig på de interne linjer, men også hvordan geopolitiske spændinger og regulering ændrer selskabernes virkelighed.

Jeg har en kandidatgrad i Journalistik og Virksomhedsstudier fra Roskilde Universitet.

Tidligere har jeg skrevet for Dagbladet Børsen og ITWatch.

E-MAIL: RJP@CW.DK
1.873 artikler på Computerworld

Rasmus Ferdinand Ginman

Derfor trak Netcompany stikket til Mit.dk: Brugere kunne se andres fortrolige dokumenter

Netcompany trak stikket til Mit.dk umiddelbart efter åbningen mandag. Årsag: Brugere fik direkte adgang til andre danskeres konti og kunne se deres post.

24. marts 2022 kl. 15.53 | læs »

Første gang nogensinde: Bøde til dansk kommune for alvorligt brud på GDPR

Lejre Kommune er den første offentlige myndighed i Danmark, der modtager en bøde for brud på GDPR.

24. marts 2022 kl. 10.59 | læs »

Mere end 200.000 danske hjem kan blive opvarmet med overskudsvarme fra datacentre om få år

I Danmark er der potentiale for, at mere end 200.000 husstande om få år kan opvarmes ved hjælp af spild varme fra datacentre. Sådan lyder forudsigelsen fra direktøren for Dansk Datacenter Industri.

24. marts 2022 kl. 10.30 | læs »

Kyndryl har nu aftaler med verdens tre største cloud-leverandører - der tidligere var konkurrenter: "Vi kommer ikke længere kun med IBM-løsninger"

Efter Kyndryl blev udskilt fra IBM, har selskabet haft travlt med at indgå partnerskaber med verdens største cloud-leverandører, der tidligere var konkurrenter. "Vi kommer ikke længere kun med IBM-løsninger og forsøger at få disse til at være løsning på alle vore kunders problemer," fortæller Kyndryls danske landechef, Bent Larsen.

24. marts 2022 kl. 09.00 | læs »

Menneskelig fejl skyld i katastrofal start for mit.dk: Her er Netcompanys forklaring på det langvarige nedbrud

Det var en menneskelig fejl, der forårsagede så voldsomme driftsforstyrrelser hos mit.dk, at løsningen var nede i over to døgn. Det oplyser Netcompany til Computerworld. Se selskabets forklaring på det flere dage lange nedbrud her.

23. marts 2022 kl. 17.10 | læs »

Nedturen fortsætter på tredje døgn: Netcompanys nye konkurrent til e-Boks er stadig nede

Netcompanys svar på en digital postkasse, mit.dk, døjer stadig med store startvanskeligheder. Løsningen, der blev lanceret mandag, har nu været nede i mere end 50 timer. Netcompany vil intet fortælle om, hvad der er galt.

23. marts 2022 kl. 11.52 | læs »

Katastrofal start for Netcompanys nye Digital Post-løsning: Mit.dk har været nede i 30 timer

Netcompanys nye digitale post-løsning har fået sig en turbulent start på tilværelsen. I øjeblikket kan Digital Post hverken tilgås via borger.dk eller Netcompanys egen postkasse, mit.dk, der har været nede siden lanceringen for 30 timer siden.

22. marts 2022 kl. 16.10 | læs »

Loggede ind i e-Boks - og fik straks adgang til anden brugers konto

En bruger af selvbetjeningsløsningen e-Boks Express oplevede af to omgange ved login, at han kom direkte ind på en anden brugers profil. Dette it-koks får nu Datatilsynet til at udtale kritik af e-Boks, selvom fejlen oprindeligt opstod hos Nets.

22. marts 2022 kl. 14.51 | læs »

Nordens største it-sikkerhedsfirma skal splittes i to: "Vi oplever et stærkt momentum i begge forretninger. Derfor er tiden inde nu"

Interview: F-Secure, Nordens største cybersikkerheds-firma, skal deles i to. Det er en vedvarende høj vækst, der har gjort det muligt at splitte virksomheden op i en selvstændig erhvervs-enhed samt en konsumer-forretning. Det ene af selskaberne får helt nyt navn. Se topchef Juhani Hintikka plan her.

22. marts 2022 kl. 11.40 | læs »

Netcompanys Digital Post-løsning mit.dk har været nede i over 24 timer: Arbejder på højtryk for at løse problemet

Der er stadig store problemer med Netcompanys storstilede Digital Post-løsning mit.dk. Det er stadig ikke muligt at logge ind.

22. marts 2022 kl. 07.37 | læs »