Hejsa,
Når du sige "SUM", mener du så den rigtige mening af sum som ovennævnte ganske udmærket beskriver eller mener du en sammentælling af antal timer? Hvis det er til en sammentælling af antal timer til brug i eks. time- sags styring, så skal man i nogle tilfælde ændre formatet således at 21.30 = 21.5
Når du siger du har prøvet med "SUM" mener du så at du har sat værdierne/udregningerne i de første felter og så "trukket ned" for at lade Excel ændre values automatisk????
I Excel skal du, når du har med tid at gøre bruge "kolon" som skilletegn, ellers opfattes det ikke korrekt.
Som der er vist ovenfor kan du sætte cellen til [t]:mm, men hvis du skal får brug for mere end 24 timer skal du sætte cellen til [tt]:mm i stedet for, eller fejler den!
Hvis du går skridtet videre og sætter cellen sådan her [tt]:mm:ss, så fatter Excel det helt automatisk korrekt. Antal decimaler kan defineres bag efter.
NB! Husk at "trække" formlen/det cellen er sat til "ned" hvis du udvider resultatlisten/dine beregninger. Altså hvis du indsætter flere tider/brugt flere celler end du har "sat".
Andre lign. situationer:
http://www.eksperten.dk/spm/468979http://www.eksperten.dk/spm/862137http://www.eksperten.dk/guide/681https://groups.google.com/forum/#!topic/dk.edb.regneark/iHd1d7Mrm8wHåber du kan bruge det!