04. december 2014 - 11:40 Der er 1 løsning

Fra BIT til tekst i et View

I et query vindue kan jeg fint få følgende til at virke

SELECT IIF(IsPrivate=1,'Private','Public') FROM Sales

Men når jeg i et View blot vil lave IIF delen, således min BIT bliver til tekst, så brokker mit view sit...

Har først valgt IsPrivate, således feltet er kommet med
Derefter laver jeg Column om til    IIF(IsPrivate=1;'Private';'Public)

Ved execute får jeg
Error Message: An expression of non-boolean type specified in a context where a condition is expected, near '('

Hvordan .... får jeg mit view til at vise tekst i stedet for 0 og 1 ??
04. december 2014 - 23:22 #1
Løst
CONVERT (nvarchar; CASE IsPrivate WHEN 1 THEN 'Private' ELSE 'Public' END)