Avatar billede LarsLj Novice
03. december 2014 - 20:24 Der er 4 kommentarer

Indsætte værdier i et felt med typen DATE i SQL

Hej! Er der nogen der ved, hvordan jeg tackler følgende: Jeg har en kolonne i en tabel, [DatoStart], der har typen DATE. Jeg vil indsætte i en stored procedure med

INSERT INTO [Booking] ([VaerelseId], [KundeId], [DatoStart] .... VALUES (2,1,'2015-20-12',  ...

Den giver mig fejlen

Msg 241, Level 16, State 1, Procedure sp_hostelBooking_opretData, Line 8. Conversion failed when converting date and/or time from character string.

Er der nogen, der ved, hvordan jeg tackler den? På forhånd tak for hjælpen!
// Lars
Avatar billede arne_v Ekspert
03. december 2014 - 20:34 #1
Forventer den 'YYYY-MM-DD' fremfor 'YYYY-DD-MM'?
Avatar billede LarsLj Novice
03. december 2014 - 21:20 #2
Jeg fandt en løsning:

DECLARE @dc DATE
SET @dc = '2014-12-25'

DECLARE @dc DATE
SET @dc = '2014-12-25'

INSERT INTO [Booking]
([VaerelseId], [KundeId], [DatoStart], [DatoSlut], [Bemaerkninger], [AntalPersoner],[AntalBarnesenge], [StatusId])
VALUES
(1,1,@da, @dc, 'Booking',2,0,2)

Men mange tak for hjælpen, arne_v :-)

//Lars
Avatar billede arne_v Ekspert
04. december 2014 - 03:43 #3
Men er det brugen af temp variable eller det at der er skiftet fra DD-MM til MM-DD som loeste problemet?
Avatar billede LarsLj Novice
04. december 2014 - 20:25 #4
Det var brugen af temp variable!