Avatar billede omn Mester
20. november 2014 - 07:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Formatering ved SQL Update

Jeg ønsker at opdatere en record med en dato ved nedenstående code. Koden virker, men datoen formateres ikke rigtigt - det bliver til den "24-6-1864".
Hvordan formateres den på retet vis ?

Dim conn As ADODB.Connection
Set conn = CurrentProject.Connection
strSQL = "UPDATE Log SET Dato=" & #1/1/2015# & " WHERE [opp] =" & myset![OPP]
conn.Execute strSQL

Vh. OMN
Avatar billede terry Ekspert
20. november 2014 - 08:13 #1
try formatting the date as YYYY/MM/DD
Avatar billede terry Ekspert
20. november 2014 - 08:20 #2
you should  format  the date either MM/DD/YYYY or YYYY/MM/DD and include two digits for MM and DD
Avatar billede bvirk Guru
20. november 2014 - 09:58 #3
bemærk at  #1/1/2015# er et udtryk der evalueres efter windows locale settings - prøv f.eks dette i immediate vinduet:
?#1/13/2015#

og derfor '#' tegnene flyttes ind i strengene i tillæg til dato formatering som terry anviser.
Avatar billede terry Ekspert
20. november 2014 - 10:20 #4
If you have the date in a datetime variable

set [YourDateTimeField] = #" & Format(YourDateTimeVariable, "mm/dd/yyyy") & "#"
Avatar billede terry Ekspert
27. november 2014 - 08:46 #5
status please?
Avatar billede terry Ekspert
07. december 2014 - 11:32 #6
Thanks, hope you got it working.