Avatar billede micaud Mester
27. oktober 2014 - 13:58 Der er 1 løsning

CC mail via VBA

Hej.

Jeg har følgende kode, som fungere fint, men jeg vil gerne kunne tilføje en CC eller BCC modtager --> lige nu får alle bare mailen som alm. modtager og det skal de ikke.

Jeg har forsøgt mig med flere forslag, men jeg skal have en til at forsøge på min egen kode herunder.

Tak.

Dim oOutlook, SafeItem, oItem
Set oOutlook = CreateObject("Outlook.application")
Set SafeItem = CreateObject("Redemption.SafeMailItem")
Set oItem = oOutlook.CreateItem(0)

    ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:="u:\Rapport.pdf"

SafeItem.Item = oItem
SafeItem.Recipients.Add "AA@mv.dk"
SafeItem.Recipients.Add "CC@mv.dk"    <--- skal sendes som CC
SafeItem.Recipients.Add "BCC@mv.dk"  <--- skal sendes som BCC
SafeItem.Recipients.ResolveAll
SafeItem.Attachments.Add "u:\Rapport.pdf"
SafeItem.Subject = Range("B2").Value
SafeItem.Body = "Hermed....."
SafeItem.Save
SafeItem.display
Avatar billede micaud Mester
27. oktober 2014 - 23:16 #1
Fandt selv svaret:

Dim ccRecip
Set ccRecip = SafeItem.Recipients.Add("cc@mv.dk")
ccRecip.Type = 2 'Type 2 for cc or 3 for BCC