Avatar billede robse Nybegynder
18. august 2001 - 21:19 Der er 9 kommentarer

onMouseOver i Netscape

Hvordan får man det her til at fungere i Netscape?
<script language=\"JavaScript\">

function res(element,mode) {
    if (mode==\"in\") {
        cursortype = \'hand\'
        colorback = \'\'
        colortext = \'#ecd558\'
    } else if (mode==\"out\") {
        cursortype = \'\'
        colorback = \'\'
        colortext = \'\'
    }
    element.style.color=colortext;
    element.style.background=colorback;
    element.style.cursor=cursortype;
}

</script>

I IE virker det fint og teksten i hele tr tagget skifter farve og ændrer cursor når jeg kører musen henover det, men i Netscape virker hverken cursor- eller farveskift. Jeg har så fået at vide at man ikke kan ændre cursor i Netscape, men kunne man så måske lave det sådan at farven i det mindste skiftede når man kørte over rækken ??

Robert
Avatar billede robse Nybegynder
18. august 2001 - 21:29 #1
Det eneste element der virker i Netscape er:

element.style.background

og det er naturligvis det eneste af de 3 jeg IKKE kan bruge i den her sammenhæng ! For pokker da også..

Har nogen en god idé ?

Robert
Avatar billede seider Nybegynder
18. august 2001 - 21:30 #2
har du prøvet med onfocus ?
Avatar billede robse Nybegynder
18. august 2001 - 21:32 #3
Hvordan mener du ??? Kan du gi\' mig lidt kode så jeg bedre forstår hvad du mener ??

Robert
Avatar billede seider Nybegynder
18. august 2001 - 21:35 #4
fordi jeg mener at det heder onfocus i netscape, men jeg kna ikke huske det, vender lgie tilbage
Avatar billede seider Nybegynder
18. august 2001 - 21:36 #5
det virker kun i netscape 6 + ...
Avatar billede robse Nybegynder
18. august 2001 - 21:42 #6
Jamen jeg har også Netscape 6.01. Men jeg kan overhovedet ikke se hvordan onfocus skulle hjælpe mig her ! Du må forklare lidt bedre !

Robert
Avatar billede mckim Nybegynder
19. august 2001 - 08:45 #7
Den her virker:

<script language=\"JavaScript\">
  function co(element,mode) {
    if (mode==\"in\") {
      cursortype = \'hand\'
      colorval = \'#B7C6D6\'
    } else if (mode==\"out\") {
      cursortype = \'\'
      colorval = \'#e9e9e9\'
    }
  element.style.background=colorval;
  element.style.cursor=cursortype;
}
</script>

Hvis det er tabelceller vi taler om, så skal du også sætte denne kode ind i <td>:

onmouseover=\"co(this,\'in\');\" onmouseout=\"co(this,\'out\');\"

Hilsen
Kim
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. august 2001 - 12:08 #8
mckim >> Jeg tror ikke på den virker i netscape.

Du kan ikke styre cursorens udseende lokalt i netscape. Det nærmeste du kan komme er at lave et lille lag med et billede på der følger cursoren. Men cursorpilen vil stadig være der og ligge øverst.

sorry.

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. august 2001 - 12:10 #9
PS: du får ikke bedre svar af at spørge flere gange.
Men lad dette spm stå en tid. Jeg har haft uret før, det ku da være der findes et ordentligt svar.