Avatar billede tblaster Nybegynder
14. oktober 2014 - 13:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Mellemrum i teksten i JComboBox

Hej

Jeg har en JComboBox hvor jeg ønsker at have mellemrum foran nogle tekster således at jeg kan få en træstruktur som:
Menu 1
      Undermenu 1
      Undermenu 2
Menu 2

Jeg kan oprette mellemrummene på følgende måde:
my1Combo = new JComboBox();
my1Combo.addItem("    "+wrappedValue);

Mit problem er bare at fjerne mellemrummene igen og undersøge værdien. Pt. bruger jeg følgende:
final Object selectedItem = my1Combo.getSelectedItem();
if (selectedItem instanceof ValueWrapper) {
...
}

Men da der er mellemrum i værdierne vil de ikke være i ValueWrapper. Jeg har prøvet med følgende men det virker ikke:
final Object selectedItem = my1Combo.getSelectedItem().toString().replaceFirst("    ", "");

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede Deepone Nybegynder
14. oktober 2014 - 14:14 #1
Nu er jeg ikke den store java programmør, men i C# kan man lave en .Trim() for at fjerne alle mellemrum i en string..

Er næsten sikker på at man kan gøre det samme i java.
Avatar billede tblaster Nybegynder
14. oktober 2014 - 14:23 #2
Trim() kan ikke bruges for der kan godt være mellemrum i værdierne som skal beholdes. Det er kun de første 5 mellemrum der skal fjernes.
Avatar billede Deepone Nybegynder
14. oktober 2014 - 14:24 #3
Altså string.Trim() for at fjerne alle mellemrum før og efter, ellers kan man kalde TrimStart() eller TrimEnd().
Avatar billede tblaster Nybegynder
14. oktober 2014 - 14:36 #4
Ok, nu er jeg med. Men my1Combo.getSelectedItem().toString().trim() giver samme resultat at selectedItem ikke godkendes som værende en del af ValueWrapper og derfor kommer koden ikke ind i if lykken.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. oktober 2014 - 15:47 #5
.trim() fjerner kun leading og trailing spaces - ikke spaces inde i teksten
Avatar billede arne_v Ekspert
14. oktober 2014 - 15:51 #6
final Object selectedItem = my1Combo.getSelectedItem().toString().replaceFirst("    ", "");

som reelt er:

final String selectedItem = ((String)my1Combo.getSelectedItem()).replaceFirst("    ", "");

virker vel.

Dit probleme er vel at aendring fra:

my1Combo.addItem(wrappedValue);

til:

my1Combo.addItem("    "+wrappedValue);

aendrer item type fra ValueWrapper til String
Avatar billede tblaster Nybegynder
14. oktober 2014 - 16:13 #7
Er der en smartere måde så at tilføje mellemrum foran teksten så den ikke laves om til String?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. oktober 2014 - 16:25 #8
Lade ValueWrapper toString tilfoeje de spaces??
Avatar billede tblaster Nybegynder
16. oktober 2014 - 09:57 #9
Tak for dit svar Arne - jeg tilføjede de ekstre mellemrum i ValueWrapper for at løse det. Smit et svar så lukker jeg spørgsmålet!
Avatar billede arne_v Ekspert
16. oktober 2014 - 15:09 #10
svar