Avatar billede friiiiis Novice
10. oktober 2014 - 20:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

tidsseparerede data

Hej,

Jeg skal hente en masse data ud fra en Access database via en SQL forespørgsel (via OLEDB i C# .NET 3.5)og de skal hentes på 2 måder:

1) Jeg skal have værdien for hver halve time - f.eks. kl. 12:30:00, 13:00:00, 13:30:00 osv... inden for et givent tidsinterval. Jeg aner simpelthen ikke hvordan jeg laver en SQL forespørgsel der kan det... er jeg over i T-SQL?

2) Jeg skal have gennemsnitsværdi for hver halve time - altså f.eks. gennemsnittet af en værdi gældende for et kvarter før og et kvarter efter et bestemt tidsrum - og det så for hver halve time inden for et bestemt tidsrum
Avatar billede Syska Mester
10. oktober 2014 - 21:06 #1
En ide.

Lav en Group by på din datetime i din table. Derefter kan du lave en avg på din værdi.

Du skal nok kigge på datepart eller aner metoder for at kunne lave din datetime om til det format du skal bruge. Er på telefon så har ikke lige undersøgt det men burde være muligt.
Avatar billede friiiiis Novice
19. oktober 2014 - 22:07 #2
Fik det løst

Jeg bruger følgende SQL statement og afarter deraf:

select format(datotid,"hh"),AVG(vaerdi) from tabel2 where format(datotid,"nn") >15 AND format(datotid,"nn") <45 GROUP BY  format(datotid,"hh")
Avatar billede Syska Mester
19. oktober 2014 - 22:16 #3
Præcis.