Avatar billede madseksperten Nybegynder
08. oktober 2014 - 15:24 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

localhost opdaterer langsomt

Hejsa

Jeg har et problem der irriterer mig helt vildt. Jeg bruger Sublimetext 2 og MAMP.

Jeg skriver fx denne kode:

$text = 'something';

    if($text == 'something') {
        echo 'TRUE';
    }
    else {
        echo 'FALSE';
    }

Jeg opdaterer min browser og resultatet kommer fint frem. Nu finder jeg så ud af at koden skal se sådan ud:

$text = 'something';

    if($text == 'name') {
        echo 'TRUE';
    }
    else {
        echo 'FALSE';
    }

Nu går jeg i min browser igen og opdaterer, men jeg får ikke FALSE ud. Eller jo det gør jeg, men det sker først nogle gange efter 30 sekunder, hvor jeg bliver ved med at trykke opdaterer i min localhost. Er der ikke en måde hvorpå man kan få sit resultat med det samme når man opdaterer siden, eller er man tvunget til at vente så lang tid?

mvh Mads
Avatar billede FastEthernet Novice
08. oktober 2014 - 15:26 #1
Prøv med Ctrl+F5
Avatar billede madseksperten Nybegynder
08. oktober 2014 - 15:40 #2
Mange tak for svaret. Det løser desværre ikke problemet. Har prøvet med følgende:

http://wiki.scratch.mit.edu/wiki/Hard_Refresh

Det er en mac jeg kører på
Avatar billede FastEthernet Novice
08. oktober 2014 - 15:44 #3
Hvilken browser?
Avatar billede madseksperten Nybegynder
08. oktober 2014 - 15:51 #4
Har prøvet på alle. Safari, firefox og chrome
Avatar billede FastEthernet Novice
08. oktober 2014 - 15:54 #5
Virker Cmd+Shift+R heller ikke for dig? Ellers må du rydde cachen manuelt via menuen i de respektive browsere.
Avatar billede madseksperten Nybegynder
08. oktober 2014 - 16:09 #6
Det skal gøres hver gang så? :-( Øv det er da rimelig vildt der ikke kan gøres noget ved det
Avatar billede FastEthernet Novice
08. oktober 2014 - 16:13 #7
Du kan prøve at deaktivere cachen i den browser du tester dine sider med, så browseren gerne altid skulle vise den nyeste version af siderne, men ja, ellers skal du bruge tastaturgenvejen hver gang for at tvinge browseren til at hente hele siden på ny. Det sidste er i mine øjne klart at foretrække, medmindre du kun bruger den pågældende browser til test af dine sider.
Avatar billede madseksperten Nybegynder
08. oktober 2014 - 16:35 #8
Har prøvet at deaktivere cachen i chrome, men det virker heller ikke desværre. Har også prøvet med en cache killer plugin uden resultat. Øv :-/
Avatar billede FastEthernet Novice
08. oktober 2014 - 16:53 #9
Faldt lige over et meta-tag, som muligvis kan løse dit problem:

http://www.metatags.info/meta_http_equiv_cache_control
Avatar billede FastEthernet Novice
08. oktober 2014 - 16:54 #10
Husk at rydde cachen inden du forsøger ovenstående, så du er helt sikker på, der ikke gemmer sig nogle gamle versioner af siden i cachen
Avatar billede repox Seniormester
08. oktober 2014 - 19:46 #11
Hvordan er din localhost sat op?
Avatar billede madseksperten Nybegynder
08. oktober 2014 - 20:18 #12
Mange tak for svaret her. Jeg prøvede lige med dette, er det rigtig nok, eller?

<html>

<head>
<meta http-equiv="Cache-control" content="no-cache">

</head>
<body>

</body>

</html>

<?php
/*

if (2 < 4) {
    echo 'correct';
}
else {
    echo 'Not correct';
}

  $number1 = '10';
  $number2 = '1';

    if($number1 <= $number2) {
        echo 'TRUE';
    }
    else {
        echo 'FALSE';
    }
Avatar billede madseksperten Nybegynder
08. oktober 2014 - 20:19 #13
Hej Repox.

Hm godt spørgsmål. Jeg har blot aktiveret det via MAMP på localhost:8888.
Avatar billede FastEthernet Novice
08. oktober 2014 - 20:32 #14
#12 -> Det ser fint ud mht. placeringen af meta-tag'et, men jeg ville nok rykke din PHP-kode op i body-sektionen - og husk at afslutte PHP-koden med ?>
Avatar billede madseksperten Nybegynder
08. oktober 2014 - 21:18 #15
Hm virker sku desværre heller ikke.
Avatar billede repox Seniormester
09. oktober 2014 - 08:27 #16
Jeg ved ikke hvordan MAMP virker, men jeg forestiller mig at MAMP er den direkte årsag.

Har du overvejet at arbejde på et Vagrant setup i stedet?
Avatar billede repox Seniormester
09. oktober 2014 - 10:11 #17
#14
Det er ikke nødvendigt at afslutte et PHP script med ?>
Faktisk tilrådes det ikke at gøre det, for at undgå uønsket output.
Avatar billede madseksperten Nybegynder
09. oktober 2014 - 12:12 #18
Løsning er fundet. Ved dog ikke konsekven af det? Men prøvede at gøre dette:

MAMP Preferences -> Fanebladet PHP -> Vælg PHP version 5.2.17 -> Vælg Cache XCache.

Nu får jeg resultatet frem med det samme på chrome. Er det en dum ide at vælge det? Burde vel ikke påvirke noget hvis jeg vælger dette, når jeg kører på localhost?

mvh Mads
Avatar billede madseksperten Nybegynder
16. oktober 2014 - 09:16 #19
synes i skal have nogle point for indsatsen. Smider i et svar?

mvh Mads
Avatar billede FastEthernet Novice
16. oktober 2014 - 12:38 #20
Værsgo