Avatar billede ej147 Nybegynder
05. oktober 2014 - 18:32 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Det fundne antal i PHP script.

Er der mon en af jer, der kan hjælpe med dette php script.
Jeg bruger det på min side her www.zerious.dk - Slægtsforskning - Navneopslag Test og det fungerer fint.
Man kan søge på enten et helt fornavn eller efternavn - eller dele deraf og resultatet vises som det skal.
Men det ville jo være en fordel, hvis jeg kunne få indsat en funktion i scriptet, der viser - ikke bare de fundne navne - men også antallet. Er der en af jer, der har løsningen?

<?php
if(isset($_POST['submit']))
{
$query = $_POST['query'];
$min_length = 1;
if(strlen($query) >= $min_length)
{
$query = htmlspecialchars($query);
$query = mysql_real_escape_string($query);
$raw_results =
mysql_query("SELECT * FROM person_st WHERE (`efternavn` LIKE '%".$query."%') OR (`fornavn` LIKE '%".$query."%')");

echo "<table border='0' width='500' align='center' cellpadding='1' cellspacing='1'>";

if(mysql_num_rows($raw_results) > 0)
{ while($results = mysql_fetch_array($raw_results))
{ echo "<tr><td width='125px'>".$results['efternavn']."</td><td>".$results['fornavn']."</td></tr>" ; }}

else{ echo "<tr><td colspan='2' height='20px'>Din søgning gav intet resultat!</td></tr>";
echo "</table>"; }}
else{ echo "Nej, den går ikke, du kan ikke søge på ingenting - skriv mindst $min_length bogstav!"; }}
?>
Avatar billede moddi100 Seniormester
05. oktober 2014 - 19:52 #1
Du anvender faktisk allerede funktionen, som er:
echo mysql_num_rows($raw_results);

Erstat følgende:
if(mysql_num_rows($raw_results) > 0)
{ while($results = mysql_fetch_array($raw_results))
{ echo "<tr><td width='125px'>".$results['efternavn']."</td><td>".$results['fornavn']."</td></tr>" ; }}

Med dette:
if(mysql_num_rows($raw_results) > 0)
{
  echo "Antal resultater: " . mysql_num_rows($raw_results);

  while($results = mysql_fetch_array($raw_results))
{ echo "<tr><td width='125px'>".$results['efternavn']."</td><td>".$results['fornavn']."</td></tr>" ; }}
Avatar billede ej147 Nybegynder
05. oktober 2014 - 20:15 #2
moddi100:
Jo tak, jeg anvender den godt nok, men kunne ikke få koden frem.
Din koden ser ud til at virke perfekt - ingen fejlkode - men resultatet vises ikke på skærmen, hvilket det vel burde gøre, når den står som echo - eller??
Avatar billede ej147 Nybegynder
05. oktober 2014 - 20:17 #3
Undskyld - det var noget vrøvl - resultatet vises fint.
Og tusind tak for hjælpen.
Smider du et svar?
Avatar billede ej147 Nybegynder
05. oktober 2014 - 21:17 #4
ps:
Du skulle vel ikke også kunne fortælle mig, hvordan jeg får resultatet flyttet op til at stå ved siden af Efternavn Fornavn ovenover stregen?
Avatar billede cpufan Juniormester
06. oktober 2014 - 02:59 #5
så skal du bare lige flytte det ind i tabellen

if(mysql_num_rows($raw_results) > 0)
{
  echo "<tr><td></td><td>Antal resultater: " . mysql_num_rows($raw_results)."</td></tr>";

  while($results = mysql_fetch_array($raw_results))
{ echo "<tr><td width='125px'>".$results['efternavn']."</td><td>".$results['fornavn']."</td></tr>" ; }}
Avatar billede ej147 Nybegynder
06. oktober 2014 - 03:08 #6
Tak for forslaget - jeg prøver og vender tilbage :-)
Avatar billede ej147 Nybegynder
06. oktober 2014 - 03:12 #7
Jeg kan godt se det virker - fint - men kan jeg flytte det ind i en div og få det til at virke der?
Har prøvet adskillige gange, men....
Avatar billede ej147 Nybegynder
06. oktober 2014 - 04:16 #8
moddi100 - cpufan:
Tusind tak for jeres hjælp.
Er der nogen der vil sende et svar, så tråden kan blive lukket.
Avatar billede moddi100 Seniormester
06. oktober 2014 - 20:47 #9
Med en selvstændig DIV er hele løsningen

<?php
if(isset($_POST['submit']))
{
$query = $_POST['query'];
$min_length = 1;
if(strlen($query) >= $min_length)
{
$query = htmlspecialchars($query);
$query = mysql_real_escape_string($query);
$raw_results =
mysql_query("SELECT * FROM person_st WHERE (`efternavn` LIKE '%".$query."%') OR (`fornavn` LIKE '%".$query."%')");

// Ændringen kommer her

echo "<div style='border: 1px solid red'>";
echo "Antal resultater: " . mysql_num_rows($raw_results);
echo "</div>";

// Og din tabel udskrives ligesom originalt i din kode

echo "<table border='0' width='500' align='center' cellpadding='1' cellspacing='1'>";

if(mysql_num_rows($raw_results) > 0)
{
  while($results = mysql_fetch_array($raw_results))
  {
      echo "<tr><td width='125px'>".$results['efternavn']."</td><td>".$results['fornavn']."</td></tr>" ;
  }
else{ echo "<tr><td colspan='2' height='20px'>Din søgning gav intet resultat!</td></tr>";
echo "</table>"; }}
else{ echo "Nej, den går ikke, du kan ikke søge på ingenting - skriv mindst $min_length bogstav!"; }}
Avatar billede ej147 Nybegynder
06. oktober 2014 - 21:05 #10
Perfekt - tusind tak for din hjælp.
Og point afgivet :-)
Avatar billede moddi100 Seniormester
06. oktober 2014 - 21:15 #11
Så lidt :)