Avatar billede w13 Novice
02. oktober 2014 - 15:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

CMD: Kontrollér om fil er ældre end 3 dage

Hej Eksperter

Jeg prøver at undersøge, om brugerens Outlook-mailfil er ældre end 3 dage, ved at køre dette CMD-script ved logon:

---------------------------------------------

REM Kontrollerer om PST-filen er ældre end 3 dage.

set filename="%USERPROFILE%\mail\aktiv pst\%USERNAME%-mail.pst"

echo %filename%

REM Extract current date and time
for /f "tokens=1-5 delims=.:, " %%a in ("%date% %time%") do (
  set day=%%a&set mon=%%b&set yr=%%c&set hr=%%d&set min=%%e
)

Extract file date and time
for /f "tokens=1-5 delims=.:, " %%a in ('"dir %filename%|find "%filename%""') do (
  set fday=%%a&set fmon=%%b&set fyr=%%c&set fhr=%%d&set fmin=%%e
)

REM Calculate age of file (in minutes)
set /a "age=((hr*60+min)-(fhr*60+fmin)+(24*60))%%(24*60)"
set /a "max=4*60*24*3"
if %age% geq %max% (
    cscript VisAlert.vbs "Obs.: Den gemte backup af din mailfil er ældre end 3 dage! Der tages nu en komplet backup. Hvis du ser denne besked igen inden for 3 dage, bør du informere den IT-ansvarlige."
)

---------------------------------------------

Men jeg får blot beskeden:

---------------------------------------------

"\\10.0.20.205\Sager\mail\tj\aktiv pst backup\tj-mail.pst"
File not found - \\10.0.20.205\SAGER\MAIL\TJ\AKTIV
File not found - PST
File not found - BACKUP\TJ-MAIL.PST
File Not Found

---------------------------------------------

På forhånd tak!

Med venlig hilsen
Tobias
02. oktober 2014 - 16:30 #1
Præcist hvor i programmet / Scripet 'brokker' den sig ?

Du ka' evt. sætte et par

PAUSE > nul

ind hist og pist ...

---

Det er sandsynligvis fordi der er "  " (Mellemrum) i stien ved

echo %filename%
02. oktober 2014 - 16:31 #2
... ellers ganske smart  :-)
Avatar billede w13 Novice
02. oktober 2014 - 16:50 #3
Hej Karise_Larry

At fjerne "echo %filename%" gjorde ingen forskel, men ved at sætte PAUSE ind rundt omkring kan jeg nu konstatere, at det er denne linje, smo forårsager fejlen:

for /f "tokens=1-5 delims=.:, " %%a in ('"dir %filename%|find "%filename%""') do (

Mvh. Tobias
02. oktober 2014 - 20:59 #4
for /f "tokens=1-5 delims=.:, " %%a in ('"dir %filename%|find "%filename%""') do (

rettes til

for /f "tokens=1-5 delims=.:, " %%a in ('"dir "%filename%"|find "%filename%""') do (

???
Avatar billede w13 Novice
09. oktober 2014 - 12:17 #5
Så får jeg stadig fejlen:

"\\10.0.20.205\Sager\Mail\tj\aktiv pst backup\tj-mail.pst"
The filename, directory name, or volume label syntax is incorrect.
File not found - \\10.0.20.205\SAGER\MAIL\TJ\AKTIV
File not found - PST
File not found - BACKUP\TJ-MAIL.PST

:-/

Det er da underligt, den deler ved mellemrum, er det ikke?
Avatar billede w13 Novice
14. april 2015 - 12:33 #6
Ingen bud? Ellers lukker jeg nok denne, da jeg aldrig kom videre.
Avatar billede w13 Novice
19. april 2015 - 16:39 #7
Sig til, hvis I vil have point. :)