Avatar billede ej147 Nybegynder
14. september 2014 - 00:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problemer med æøå ÆØÅ

I min nye mail funktion har jeg problemer med at modtage æøå ÆØÅ.
Jeg tror næsten det skyldes, at jeg skal have sat et tegnsæt ind, men hvor og hvordan skal den være?
Er der mon en af jer, der ved om det er rigtigt?

kode:
<?php
if(isset($_POST['submit'])){
    $to = "xxx.xxxx@xxxx.dk"; // this is your Email address
    $from = $_POST['email']; // this is the sender's Email address
    $first_name = $_POST['first_name'];
    $last_name = $_POST['last_name'];
    $subject = "Form submission";
    $subject2 = "Copy of your form submission";
    $message = $first_name . " " . $last_name . " skrev følgende:" . "\n\n" . $_POST['message'];
    $message2 = "Here is a copy of your message " . $first_name . "\n\n" . $_POST['message'];
    $headers = "From:" . $from;
    $headers2 = "From:" . $to;
    mail($to,$subject,$message,$headers);
    mail($from,$subject2,$message2,$headers2); // sends a copy of the message to the sender
    echo "Mail Sent. Tak " . $first_name . ", jeg svarer hurtigt tilbage.";
    }
?>
Avatar billede arne_v Ekspert
14. september 2014 - 01:31 #1
Proev med en header:

Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1

eller:

Content-Type: text/plain; charset=UTF-8

Afhaengig af om det er ISO-8859-1 eller UTF-8.
Avatar billede ej147 Nybegynder
14. september 2014 - 01:42 #2
Jeg prøver lige - vender tilbage
Avatar billede ej147 Nybegynder
14. september 2014 - 01:45 #3
Nej, det hjalp ikke.
Har du en anden god ide?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. september 2014 - 10:44 #4
Hvad gjorde du?
Avatar billede ej147 Nybegynder
14. september 2014 - 11:10 #5
Jeg satte denne linje ind, den var der ikke i forvejen, men det ændrede intet.
Har du et forslag?

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
Avatar billede ej147 Nybegynder
14. september 2014 - 11:34 #6
Koden ser sådan ud nu:

<?php
if(isset($_POST['submit'])){
    $to = "xxx.xxxxx@xxx.dk"; // this is your Email address
    $from = $_POST['email']; // this is the sender's Email address
    $first_name = $_POST['first_name'];
    $last_name = $_POST['last_name'];
    $subject = "Form submission";
    $subject2 = "Copy of your form submission";
    $message = $first_name . " " . $last_name . " skrev følgende:" . "\n\n" . $_POST['message'];
    $message2 = "Her er en kopi af din besked: " . $first_name . "\n\n" . $_POST['message'];
    $headers .= "MIME-Version: 1.0\r\n";
      $headers .= "Content-type: text/plain; charset=utf-8\r\n";
      $headers .="Content-Transfer-Encoding: 8bit";
    $headers = "From:" . $from;
    $headers2 = "From:" . $to;
    mail($to,$subject,$message,$headers);
    mail($from,$subject2,$message2,$headers2); // sends a copy of the message to the sender
        }
?>
Avatar billede ej147 Nybegynder
14. september 2014 - 12:11 #7
Jeg håber, det er ok at en amatør udi programmering praler en lille smule - bare lidt.
Tak og være svaret #1 fandt jeg ud af, hvad jeg havde glemt, fik det sat ind rigtige sted - og nu virker det.
arne_v:
Tusind tak - og send venligst et svar :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
14. september 2014 - 15:07 #8
svar
Avatar billede ej147 Nybegynder
14. september 2014 - 15:23 #9
Hermed sendt af sted :-)