Avatar billede Rashid1403 Nybegynder
08. september 2014 - 19:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Combo Box

Hej. jeg har lavet et program som indholder en combo box og en text field.
Jeg har prøvet at bruge ActionPerformed til at mærker det der står i den, så man med det samme kan skrive noget istedet for det der står i den. Men mit problem er at jeg gerne vil kunne skrive et bogstav eller text på det jeg skal bruge, som man kan med ActionPerformed, men så hopper den ned med det samme når jeg fx skriver "e" selvom det ikke er den korrekte jeg har fundet, kan jeg ikke på en måde gøre at den ikke registrere noget inden jeg trykker på enter eller dobbelt klikker på det jeg ønsker?  Det er denne jeg bruger:
private void jComboBoxActionPerformed(java.awt.event.ActionEvent evt) {
        txtID.requestFocus();
        txtID.selectAll();
    }
Avatar billede arne_v Ekspert
08. september 2014 - 19:37 #1
Normalt tester man paa hvilken slags ActionEvent det er.
Avatar billede Rashid1403 Nybegynder
08. september 2014 - 19:41 #2
er ikke helt med hvad du mener.
Avatar billede Rashid1403 Nybegynder
08. september 2014 - 19:43 #3
og det er combo box jeg gerne vil lave om så den ikke med det samme hopper ned til text field. inden jeg har valgt hvad jeg ønsker
Avatar billede Rashid1403 Nybegynder
27. september 2014 - 10:17 #4
Fik det lavet om, så man skulle tykke på en tast, for at hoppe ud af den.