Avatar billede kennethv Nybegynder
03. september 2014 - 10:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opbygning af en INI fil

Jeg har lavet et lille program som tjekker en masse foldere og som skal holde styr på, hvornår de kan slettes. Lige du er alle stier hardkodet ind i programmet. Jeg kunne godt tænke mig at få de informationer ind i en INI fil i stedet. Jeg har f.eks. 2 sites. DKSO DKKO. Hver af disse 2 sites har deres mapper som, jeg skal tjekke placeret hvert sit sted og toplevel mappen er osse forskelligt. Så jeg tænkte at man kunne gøre sådan her:

[DKSO]
BackupFolder=BLA
HomePath=\\servernavn\Home_DKSO
[DKKO]
BackupFolder=BLABLA
HomePath=\\servernavn\Home

Hvordan skal jeg klare den?
Avatar billede MADOlsen Forsker
03. september 2014 - 11:08 #1
function GetFolderPathFromIni(IniFilePath, Section, Ident, DefaultValue: string): string
var
  iniFile: TIniFile;
begin
  iniFile := TIniFile.Create(IniFilePath);
  Result := iniFile.ReadString(Section, Ident, DefaultValue);
  iniFile.Destroy;
emd:

For at loade "BLA" fra inifilen, kaldes den så med følgende parametre:

GetFolderPathFromIni([IniFilensFuldePath], 'DKSO', BackupFolder', [DenTekstDerSkalReturneresHvisSectionEllerIdentIkkeFindes');
Avatar billede kennethv Nybegynder
03. september 2014 - 12:20 #2
Hov, du må lige ligge et svar.
Avatar billede MADOlsen Forsker
03. september 2014 - 12:33 #3
Håber det kunne bruges :-)
Avatar billede kennethv Nybegynder
03. september 2014 - 12:37 #4
Det kunne det godt.