Avatar billede Slettet bruger
24. august 2014 - 21:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Få vist dato rigtigt

Hej.
Jeg har fået et stort script, og i det er der denne:
<?php echo exec ('date +%F%t%T'); ?>
Men %F viser År/måned/dag og jeg vil gerne have den til at vise det med dag/måned/År - men jeg kan ikke rigtig finde noget der fortæller mig hvad der skal stå. Jeg håber en her kan fortælle mig det :-)

På forhånd tak.

Ole.
Avatar billede repox Seniormester
24. august 2014 - 21:28 #1
Hvorfor vil du bruge exec() når du med funktionen date eller med klassen DateTime kan opnå det samme (på en lettere måde)?
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2014 - 21:30 #2
Nu er det ikke mig der har lavet det, og det er meget stort og fungerende :-) Det er jo lettere at rette formatet end at lave om og rissikere der er noget der ikke virker bagefter. Men det er lang tid siden jeg har rodet med php, så derfor er jeg blevet noget uvidende.
Avatar billede repox Seniormester
24. august 2014 - 21:43 #3
Jeg har aldrig før set en implementation som den du viser til noget så simpelt. Det virker faktisk sikkerhedsmæssigt forkert i min optik.

Du kan få det præcist som du vil have med date funktioen, uden at skulle eksekvere kommandoer i shell'en:
<?php echo date("d-m-Y\tH:i:s"); ?>

Hvis du insisterer på fortsat at bede shell'en om at give dig den dato i det format som du ønsker (hvilket jeg stærkt vil fraråde) skal du selv angive de korrekte variabler i stedet for %F:
<?php echo exec('date +%d-%m-%Y%t%T'); ?>
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2014 - 21:50 #4
<?php echo date("d-m-Y\tH:i:s"); ?> ser ud til at fungere glimrende :-)

Tak for hjælpen og smid et svar.

Resultatet kan ses i toppen af denne side: http://oz1cbk.dk:84/

Ole.
Avatar billede repox Seniormester
24. august 2014 - 21:54 #5
Jeg har allerede smidt et svar :)
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2014 - 21:57 #6
:-D
Jamen det er meget længe siden jeg har været i gang, så det så jeg ikke. Tak for hjælpen.

Ole.