Avatar billede artico Novice
14. august 2014 - 16:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Beregning i CASE

Hejsa eksperter, jeg forsøger at lave en CASE for at beregne forskellige felter som følger:

CASE WHEN ve.vare_enhed_id=1 THEN SUM(ko.vare_antal * v.vare_vagt) as KILO_IALT
    ELSE SUM(ko.vare_antal * 1) as KILO_IALT END AS KILO_IALT

Meeen det virker ikke? hmm, er der nogen gode forslag, til hvad jeg gør forkert....
Avatar billede arne_v Ekspert
14. august 2014 - 22:19 #1
Lyst til at uddybe "virker ikke"?
Avatar billede artico Novice
14. august 2014 - 22:30 #2
Det er ligesom jeg pakker det forkert ind for dette virker fint :

CASE WHEN ve.vare_enhed_id=1 THEN 'Ingen_fejl_1' as KILO_IALT
    ELSE 'Ingen_fejl_2' as KILO_IALT END AS KILO_IALT

men når jeg begynder at rode med SUM() så sker der ikke noget :-)
Avatar billede artico Novice
15. august 2014 - 01:25 #3
Løsning:

    (CASE
        WHEN ko.enhed_id != '1' THEN (SUM(ko.vare_antal * v.vare_vagt))
        WHEN ko.enhed_id != '2' THEN (SUM(ko.vare_antal))
        ELSE 0
            END) AS KILO_IALT