Avatar billede Monkeybrain Juniormester
12. august 2014 - 23:09 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Skjul bruger og kode til mssql

Hvordan kan man skjule sit brugernavn og kodeord til sin mssql database under en connection til denne.?

Jeg har et problem med et kontrolpanel der bliver hacket og der bliver lagt links ind i felterne på databasen.

Evt også nogle fif til en sikker log ind formular?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. august 2014 - 00:04 #1
Hvis du bruger integrated security saa kende din app ikke brugernavn/kodeord.

Men du skal nok snarere til at beskytte dig mod SQL injection.
Avatar billede Monkeybrain Juniormester
13. august 2014 - 00:10 #2
Umiddelbart syntes jeg at jeg har beskyttet mig mod SQL Injection i login formularen. Men hvordan får hackeren indsat noget SQL-database..
Avatar billede Monkeybrain Juniormester
13. august 2014 - 00:12 #3
'Tjecker om felterner er udfydlt
    if Request.Form("email") <> "" AND Request.Form("password") <> "" then

                Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
                sql = "select * from users where email = '" & Replace(Request.Form("email"),"'","''") & "'"
                rs.open sql, conn, 1, 3

                'Tjecker om brugeren eksisterer
                if rs.EOF or rs.BOF then

                        Response.Redirect("/fail/failcode402")

                else

                    password = Replace(Request.Form("password"),"'","''")

                    if rs("password") = hex_md5(password) then

                    session(session_name_signin) = rs("id")

                    Response.Redirect("/")

                    else

                        Response.Redirect("/fail/failcode403")

                    end if

            rs.Close
            set rs = nothing

    else
        Response.Redirect("/fail/failcode400")
    end if
Avatar billede arne_v Ekspert
13. august 2014 - 01:34 #4
Den SQL injection kunne ogsaa ske paa andre sider end login.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. august 2014 - 01:34 #5
Replace ' med '' for beskyttelse mod SQL injection er godt nok aegte 90'er stil.
Avatar billede Monkeybrain Juniormester
13. august 2014 - 01:39 #6
Ok, tak for hjælpen..
Avatar billede softspot Forsker
13. august 2014 - 08:52 #7
Generelt set bør du benytte dig af ADO Command-objektet og så parametre til opslag og opdateringer af databasen. Se evt. min artikel her på eksperten for en intro til dette: www.eksperten.dk/guide/1250
Avatar billede Monkeybrain Juniormester
13. august 2014 - 11:22 #8
softspot gav mig den bedste løsning med linket til guiden..
Avatar billede softspot Forsker
13. august 2014 - 11:35 #9
Så skal du vel bruge et svar... :-)
Avatar billede dengamlefabrik Nybegynder
14. august 2014 - 15:12 #10
Dengang jeg programmerede med SQL oplysninger, havde jeg dem som regel i et eksternt dokument, hvor jeg havde dem gemt i variabler