Avatar billede kennethba Nybegynder
17. august 2001 - 22:57 Der er 16 kommentarer

Javascipt auto-indsæt bynavn

Når man forlader et form felt vil jeg have noget JavaScript/ASP-databsekald til at gøre det at den tager postnr fra feltet og automatisk indsætter det dertilhørende bynavn i et andet form-felt. Hvor gøres dette.?
Det er Javascript metoden jeg ikke kan finde ud af at lave.
Jeg ved godt jeg skal bruge onBlur metoden i JavaScript.

Avatar billede medions Nybegynder
17. august 2001 - 23:00 #1
hmm.. forstår ikke lige helt hvad du mener!?
Avatar billede medions Nybegynder
17. august 2001 - 23:00 #2
hvilken database bruger du?
Avatar billede kennethba Nybegynder
17. august 2001 - 23:01 #3
Access..jeg har en tabel med postnr og bynavne. Når en person så indtaster postnr i formen bruger jeg onBlur og vil så have noget kode til automatisk at indsætte bynavnet i det næste inputfelt på siden.
Avatar billede medions Nybegynder
17. august 2001 - 23:11 #4
hmmm... det er der vidst noget om på w3schools.com ! -under Dhtml, VBScript eller JavaScript kan ikke lige helt huske hvor det er!
Avatar billede medions Nybegynder
17. august 2001 - 23:12 #5
men hvad skal du så bruge databasen til?
Avatar billede kennethba Nybegynder
17. august 2001 - 23:26 #6
Jeg slår postnr op i databsen og finder så den tilhørende by..? Hvad ellers.?
Avatar billede medions Nybegynder
17. august 2001 - 23:32 #7
okay, men det har jo ikke noget at gøre med den form!! -den skal jo bare kaldes!!
Avatar billede kennethba Nybegynder
17. august 2001 - 23:36 #8
Form..? Det er koden i javascript funktionen jeg savner! .?
Avatar billede medions Nybegynder
17. august 2001 - 23:37 #9
hm..ok.. har du kigget på w3schooles.com?
Avatar billede kennethba Nybegynder
18. august 2001 - 08:49 #10
Ja, men hvor.?
Avatar billede blaasvaer Nybegynder
18. august 2001 - 14:49 #11
Ved ikke om det her kan bruges!?

<html>
<head><title>TITLE</title>
<script language=javascript><!--
function copytofield(thingtocopy){
    document.theform.field2.value = thingtocopy;
}
//-->
</script>
</head>

<body marginwidth=0 marginheight=0 topmargin=0 leftmargin=0>
        <form name=theform action=\"\" method=post>
        <td bgcolor=#FFFFFF>
        <input name=field1 type=text size=24 onblur=javasript:copytofield(this.value);><br>
        <input name=field2 type=text size=24>
        </form>
</body>
</html>
Avatar billede kennethba Nybegynder
18. august 2001 - 14:52 #12
Joeeee, men det er den kode blandet med javascript som skal tilgå databasen som jeg savner...altså der hvor man løber tabellen igennem for at finde værdien osv...
Avatar billede blaasvaer Nybegynder
18. august 2001 - 15:16 #13
OK! Brug:

rsData.Filter = \"PostnrKolonne = \" + thingtocopy;

... inden du foretager en forspørgsel

(Dette vil returnere den record, som indeholder postnr. Du kan nu trække byen ud).

Er det svar nok!?
Avatar billede kennethba Nybegynder
18. august 2001 - 17:06 #14
nope, forstår ikke helt...
Jeg havde forsestillet mig noget ala.
---cut---
While not RS.EOF
sammenlign posrnr med RS(\"postnr\")
RS.MoveNext
WEND
---cut---
Men hvordan skrives dette i JavaScript.?
Avatar billede blaasvaer Nybegynder
18. august 2001 - 17:16 #15
Nu ved jeg ikke om vi taler forbi hinanden.
Men jeg har ikke fundet ud af hvordan man kalder en Javascript-funktion fra asp-koden. For kan man det, så skulle det være ligetil.
Jeg ved ikke om det er dét, der er dit problem. Eller om det helt konkret er syntaksen (altså While Not RS.EOF => while (!rs.EOF){ <statements> }) du skal ha\' omsat til Javascript!
Avatar billede kennethba Nybegynder
19. august 2001 - 11:47 #16
Det er syntaksen jeg skal have omsat!
Jeg kalder bare javaScript funktionen med \"onBlur\" eller hvad den nu hedder på input-feltet!