10. juli 2014 - 14:02 Der er 1 løsning

Focus og BLur funktioner

HEJ,

Jeg er ved at lære mig Jquery (og er kommet et stykke) på vejen, men mangler stadig noget:

Jeg har 2 spm:

A)

På en HtML-side har du 3 inputs .

Jeg placerer musen/cursoren på den første Input og TAB'ber mig til næste input:

Da fyres:

$('#input2').focus(function()
{
alert('test');
});

og når jeg TABBER en gang til fyres:

$('#input2').blur(function()
{
alert('test');
});

Det her kører, men jeg ville gerne have denne FOCUS og BLUR til at ske under betingelser, således at:

...
  $(document.ready ... (osv er I ORDEN)
  {

  if (editok == 0)  // 0 = nul (0x30h)
  {
      $('#input2').focus(function()
      {
      alert('test på indgang');

//    skift felt til input-modus

      });

      $('#input2').blur(function()
      {
      alert('test på udgang');
//    lås felt for input
      });
  }

Det her får jeg ikke til at køre:

    if (editok == 1 )
    {
      $('#input2').focus(function()
      (som blok ovenfor )

    }

De 3 inputs skal vise brugerdata, som ikke umiddelbart skal  kunne ændres, Klikker jeg EDITOK = 1 via en anden Button (ikke vist her) (dvs. bruger må ændre data - virker det ikke.. ) og bruger skal have mulighed for at TABBE sig fra input1 til input3. (UDEN TEstmeddelelser. !)

Hvad gør jeg forkert (og hvordan ken det ordnes ) ?

B:)

En anden funktion skal ved FOCUS starte et Script, hvor jeg får en POP-UP (og lukke den ved POP-UP lukke-funk.)

Jeg kan på nettet ikke finmde et særlig godt link på dette.
Kan nogen hjælpe ?

KRistian
Avatar billede keysersoze Guru
10. juli 2014 - 14:59 #1
enten har du bundet en event til et input-felt eller også har du ikke - så put din if-statement ind i focus og blur eventhandlerne i stedet;

$('#input2').focus(function()
{
    if (editok == 0) {
        alert('test på indgang');
    }
});